Bu
araştırmanın amacı, Türkiye’ye göç etmiş Suriyeli öğrencilerin bulunduğu
sınıflarda Fen Bilimleri öğretiminde karşılaşılan sorunları öğretmen
görüşlerine göre ortaya koymaktır. Çalışma, nitel araştırma kapsamında durum
çalışması deseni ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışma, 2017-2018 eğitim öğretim
yılı bahar döneminde Kilis il merkezindeki ve kamplardaki ortaokullarda yürütülmüştür.
Çalışma grubu, Suriyeli öğrencilerin eğitim gördüğü ortaokullarda görev yapan
15 Fen Bilimleri öğretmeni ile yürütülmüştür. Elde edilen veriler,
araştırmacılar tarafından içerik analizi yoluyla incelenerek frekans ve
yüzdeleri bulunmuştur. Araştırma sonucunda, Suriyeli öğrencilerin bulunduğu
sınıflarda Fen Bilimleri dersinin öğretimi sürecinde karşılaşılan sorunların
başında bu öğrencilerin Türkçe dil problemi, kültürel farklılık ve uyum sorunu
ile materyal eksikliğinden dolayı farklı materyallerden yararlanamama gibi
problemlerin olduğu bulunmuştur. Fen Bilimleri dersinin kazanımlarının Suriyeli
öğrenciler için ağır olduğu, dersin içeriğinin ağır olduğu, konuların
yetiştirilemediği, içeriğin daha fazla görselleştirilmesi gerektiği
belirlenmiştir. Okulların materyal ve laboratuvar desteği sağlaması gerektiği,
Milli Eğitim Bakanlığının hem öğrenciler, hem aileleri hem de öğretmenler için
uyum faaliyetleri yapması gerektiği, materyal desteği sağlaması, kitapları
uygun hale getirilmesi gerektiği tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin
Suriyeli öğrencilerin fen bilimleri dersini daha kolay anlamaları için en çok
gösterip yaptırma, anlatım, soru cevap, drama, deney, işbirlikli öğrenme gibi
yöntem ve teknikler kullandıkları tespit edilmiştir.
Suriyeli öğrenciler Fen Bilimleri öğretimi karşılaşılan sorunlar Fen Bilimleri öğretmenleri
The purpose of this study was to explore the problems experienced
by teachers who have Syrian students in
their classrooms while teaching science. Case study research method was used in
the study. Semi-structured interview questions were used to collect the data. The
study was conducted during the spring
semester of 2017-2018 in different middle schools of Kilis city center and of
the refugee camps. Fifteen science teachers who work in middle schools that have
Syrian students in their classrooms participated
in the study. The data were analyzed by content analysis and frequencies and
percentages were calculated. The study results showed that there were many
problems such as Syrian students’ lack of Turkish language skills, cultural
differences, adaptation problems, and lack of using materials in classrooms
during science teaching. It was determined that acquisitions of science course
were complicated for Syrian students, the content of the courses was difficult, some of the contents of the
course could not be taught due to lack of time, and more visualized teaching
techniques should be used. It was also determined that the schools should
provide materials and laboratory, Ministry of National Education should carry
out integration activities for students, families, and teachers, provide more
materials, and make the books more suitable for this group of students. It was
also found that hands-on activities, direct instruction, question-answer,
drama, experiment, and cooperative learning teaching methods and techniques
were mostly used by teachers to help their Syrian students understand science
course easily.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Submission Date | December 17, 2018 |
Acceptance Date | December 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |
|
| |