Avrupa’da Waldorf, Montessori ve Reggio Emilia gibi pek çok eğitimsel yaklaşımlar geliştirilmiştir. Bu eğitimsel yaklaşım modelleri öğretmenlerin rolü, öğretim müfredatları, çocuğun eğitimdeki rolü, sınıf ortamının dizayn edilmesi, sınıf içerisinde kullanılan materyaller, değerlendirmeler ve ölçme değerlendirme gibi konularda farklılıklar göstermektedirler. Bu farklılıklar birçok arastırmacı tarafından araştırılmıştır ve çocukların gelişimleri için en etkili yöntemin belirlenmesi için hala araştırılmaya devam edilmektedir. Bu kapsamda Reggio Emilia eğitim yaklaşımı, küçük çocuklar ve onların akademik
kariyerleri için somut bir uygulama sunmaktadır. Bu çalışma, İtalya’da Reggio Emilia yaklaşımının neden ve nasıl başladığını ortaya koymaktadır. Çalışmada yaklaşımın tarihsel gelişimi incelenmiş ve bu doğrultuda 2013 yılında İtalya’da gerçekleştirilen Reggio Emilia kongresi tartışılmıştır. Ayrıca
araştırmacıların Reggio Emilia yaklaşımını kullanan okulları ziyaretlerinden elde ettikleri izlenimler yansıtılmıştır. Bu okulların ziyaretlerini içeren gerçek deneyimler, araştırmacıların ve eğitimcilerin Reggio Emilia yaklaşımını daha iyi anlamasına yardımcı olacağı düşünülmektedir. Çalışmanın sonucunda Reggio Emilia yaklaşımı kapsamında araştırmacıların yapmış oldukları araştırma ve elde ettikleri deneyimler doğrultusunda öneriler sunulmuştur.
Reggio Emilia yaklaşımı Atelier Reggio çocukları Reggio Emilia anaokulları Okul öncesi eğitim okul ziyaretleri
There are several educational approaches that have been created in Europe; such as the Waldorf Approach, the Montessori Method, and the Reggio Emilia Approach. There are several differences between these methods based on teachers’ roles, children’s role, classroom environment, materials used in the classroom, as well as the assessment and evaluation methods. These differences have been discussed by many researchers and looked on the more effective methods for child development. However, the Reggio Emilia approach is a unique educational method for young children and their academic careers that has an even more unique history. This article explores how and why the Reggio Emilia Approach started in Italy. It then explores the Winter Institute Conference held in Reggio Emilia, Italy in 2013 through the qualitative method of participant observations. The researchers describe visits to schools that use the Reggio Emilia Approach in Italy. These real world experiences should help educators to better understand the Reggio Emilia Approach. The researchers’ thoughts on the Reggio Emilia Approach and how it could be incorporated into the United States and Turkey conclude the article.
Reggio Emilia approach atelier Reggio children Reggio Emilia preschools preschool education school visits
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Submission Date | December 26, 2018 |
Acceptance Date | December 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |
|
| |