In this study, it was aimed examination in accordance with the opinion of the according to
various variables to achieve the objectives of the level of interactive classroom management [ICM] online training
organized as part of FATIH project. This study carried out with participation of 37 teachers who received ICM
online training organized as part of FATIH project. Survey of Teachers' Opnions of About Fatih Project Interactive
Classroom Management-Service Training was used as data collection tool. The level of achieving the objectives of
the ICM was investigated in seven dimensions. Descriptive data analysis method was used in analyzing data of
study. Kruskal Wallis test, descriptive statistics, mean and frequency were calculated in the analysis of quantitative
data. The content analyse was applied in the analysis of qualitative data. According to the results of the study, it has
been identified that it can be reached a limited extent determined criteria in only 3 of the 7 dimensions. The other
four dimensions remained below average size. The level of reaching the goals set of the participants have been
found to have a similar distribution in term of gender and length service variables in ICM in-service training
activities. However, It concluded that the branch variable has impact on the level of reaching the goals set of the
participants.
Online in-services training course of interactive classroom management teacher training FATIH project
Bu çalışmada FATİH projesi kapsamında düzenlenen etkileşimli sınıf yönetimi [ESY] uzaktan
eğitiminin amaçlarına ulaşma düzeyinin çeşitli değişkenler açısından ve öğretmen görüşleri doğrultusunda
incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma FATİH projesi kapsamında uzaktan eğitim olarak sürdürülen “ESY Kursunu”
almış olan 37 öğretmenin katılımıyla yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak “FATİH Projesi Etkileşimli Sınıf
Yönetimi Hizmet-içi Eğitimi Hakkında Öğretmen Görüşleri” ölçeği kullanılmıştır. ESY kursunun hedeflerine
ulaşma düzeyi ölçekte yedi alt boyutta incelenmiştir. Araştırmada verilerin çözümlenmesinde açıklayıcı veri analizi
yöntemi kullanılmıştır. Nicel verilerin çözümlenmesinde Kruskal Wallis testi, tanımlayıcı istatistikler, ortalama ve
frekans hesaplanmıştır. Nitel verilerin çözümlenmesinde ise içerik analizine başvurulmuştur. Çalışmanın sonuçlarına
göre; öğretmenlerin 7 alt boyutun sadece 3'ünde belirlenen ölçütlere sınırlı düzeyde ulaşılabildiği tespit edilmiştir.
Diğer dört boyutta ise öğretmenler ortalamanın altında değerlere ulaşılmıştır. ESY hizmet-içi eğitim faaliyetinde
cinsiyet ve hizmet süresi değişkenleri bakımından katılımcıların belirlenen amaçlara ulaşma düzeylerinin benzer
dağılıma sahip olduğu tespit edilmiştir. Branş değişkeninin ise öğretmenlerin belirlenen ölçütlere ulaşma düzeyleri
üzerinde etkili olduğu sonucu ortaya çıkmamıştır.
Çevrim-içi hizmet-içi eğitim etkileşimli sınıf yönetimi kursu öğretmen eğitimi FATİH projesi
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 27, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 3 |