Türkiye’de, merkezden uzak okullarda altyapı ve donanım eksikliği sanat eğitiminde daha belirgin sorunlara neden olmaktadır. Bu okullarda sanat eğitimi öğretmenlerinin olmadığı ve sanat atölyelerinin oluşturul- madığı görülmektedir. Bir toplumun ilerlemeci ve yenilikçi bir bakış açısına sahip olabilmesi için, sanatın geliştirici ve dönüştürücü gücüyle eğitim süreci içinde daha belirgin kazanımlar oluşturulabileceği kabul edilmektedir. Bir grup sanat eğitimi öğretmen adayı ve eğitimcisiyle birlikte, yeterli donanıma sahip olmayan; merkezden uzak bulunan Mazlumlar İlköğretim Okulu’nda, bir dizi sanat eğitimi etkinliğinin gerçekleştirilmesi, bu araştırmanın içeriğini oluşturmaktadır. İlköğretim öğrencilerine etkinlik süresince sanatın dallarını öğretmenin yanı sıra, sanatın gerekliliği üzerine düşüncelerinin geliştirilmesi istenmiştir. Sanat eğitimi öğretmen adaylarının ve ilköğretim öğrencilerinin görüşleri ortaya konularak bir değerlendirmenin yapılması bu çalışmanın amacını oluşturmuştur
Merkezden Uzak İlköğretim Okulu İlköğretim Öğrencileri Sanat Eğitimi Öğretmen Adayları Sanat Eğitimi Meslek Tanımı.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2008 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 21 Issue: 2 |