TÜBİTAK/University of Massachusetts Dartmouth
Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin yansıma dönüşümü ile ilgili matematiksel söylemlerinin gelişimini ve söylem gelişiminin öğretimle olan ilişkisini ortaya koymaktır. Durum çalışması desenine sahip olan araştırmanın katılımcıları iki 10. sınıf öğrencisi ve bir öğretmendir. Araştırmanın verileri, öğretmen ve öğrencilerle yapılan görev temelli görüşmeler ve sınıf gözlemleri aracılığıyla sekiz haftada toplanmıştır. Verilerin analizi ise matematiksel bilişe iletişimsel yaklaşım teorisine göre yapılmıştır. Matematiksel bilişe iletişimsel yaklaşım teorisi bize öğretim ve öğrenme ile ilgili önemli perspektifler sunmuştur. Öğrencilerin yansıma dönüşümündeki söylemlerinin gelişiminin sınıfta öğretmenin kullandığı söylem ile karşılaştırmalı analizleri sonucunda, öğretmenin kullandığı söylemin, öğrencilerin söylemlerinin gelişimsel seviyesinin üstünde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen ve öğrencilerin söylemleri arasında farklılıkların olduğu gözlemlenmiştir. Öğretmenin söylemlerinin açık ve anlaşılır olması durumunda öğrencilerin öğretmen söylemini kendilerine adapte edebildikleri, fakat öğretmenin söyleminde belli ögelerin üstünün örtük kaldığı durumlarda öğrencilerin söylemlerini öğretmenin söylemine adapte etmekte zorluk yaşadıkları ortaya çıkarılmıştır. Sınıf içerisindeki matematiksel iletişimi geliştirmek ve öğrencilerin söylemsel gelişimlerini desteklemek için öğretmenlerin, öğrencilerin söylemlerinin gelişimsel süreçlerinin farkında olması ve söylemlerini daha açık ve net bir hâle getirmeleri gerekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 23, 2020 |
Submission Date | January 8, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 32 Issue: 2 |