Patricia Yaeger ve Heather Sullivan tarafından sırasıyla önerilen “çer-çöp ekolojisi” ve “kirli doğa” kavramlarını genişleten bu makale, Joseph D’Lacey’nin Garbage Man [Çöp Adam] (2009) romanında doğayı çöp ve kirli olarak sorunsallaştırmaktadır. Bunu yaparken, bu çalışma, her yerin şu an nasıl bir çöp alanı olduğunu ve her bölgeye ve vücuda sızan çeşitli atık türlerinin gerçekliğimizi kökten nasıl yeniden şekillendirdiğini ortaya koymaktadır. Zehirli çöplük sorununu ele alan Garbage Man, tamamen harap olmuş bir yerin umutsuz bir vizyonunu anlatmakta ve insan endüstrisi ürünlerinin insanları ve çevreyi nasıl kirlettiğini göstermektedir. Bu ekolojik korku (ekokorku), aynı zamanda atığı, Shreve’deki nüfusun çoğunu öldüren tehlikeli, canavar bir çöp adam, “Fecalith” olarak yeniden tasavvur edilmesini örneklendirmektedir. Dolayısıyla, bu makale, başkahraman Mason Brand’in, çer-çöpün tamamen yıkıcı olduğu fikrini nasıl pekiştirdiğini göstermektedir. Böylelikle, canavar çer-çöp ekolojilerindeki karşılaştıkları dünyanın belirsizliğini ve kargaşasını belirtirken, başkahraman ölmekte olan ve değişen çevreye yeniden uyum sağlamaya çalışır. Roman, böylelikle atıklarla ve çer-çöplerle olan çağdaş meşguliyetlerimizi değerlendirebileceğimiz kırılmış bir ayna olarak okunabilir. D’Lacey, özellikle bu eko-korkuda çer-çöp ekolojilerinin kasvetli bir vizyonunu ortaya koyarak, atığın tüketici toplumundaki merkeziyetini gözler önüne sermekte ve Shreve halkını cezalandırarak kurtuluş umudu sunmamaktadır. Sonuç olarak, bu makalenin de kabul ettiği gibi, D’Lacey, yirmi birinci yüzyılda doğayla ne hale geldiği hakkında daha geniş tartışmalara katkıda bulunarak, doğayla bağlantımızla ilgili kaygılarımız ve korkularımıza dair bir içgörü sağlar.
Joseph D'Lacey Garbage Man çer-çöp ekolojisi kirli doğa ekokorku ekoeleştiri
Expanding on the notions of “rubbish ecology” and “dirty nature” proposed respectively by Patricia Yaeger and Heather Sullivan, this article problematizes nature as rubbish and dirty in Joseph D’Lacey’s Garbage Man (2009). In so doing, this study discloses how every place is now a place of rubbish, and various types of waste that infiltrate into every territory and body radically reconfigure our reality. Addressing the problem of toxic landfill, Garbage Man describes a desperate vision of a totally ruined place and shows how the products of human industry contaminate people and the environments. This ecohorror also exemplifies the reimagining of waste as a dangerous, monstrous garbage man, “Fecalith,” which has killed most of the population in Shreve. So, this article illustrates how the protagonist, Mason, serves to reinforce the suggestion that waste is totally destructive and disruptive. As such, the protagonist attempts to make re-attunement to the dying and changing environment as his encounter in monstrous rubbish ecologies discovers the uncertainty and disorder of the world. The novel thus can be read as a refracted mirror through which we can consider our contemporary preoccupation with garbage, waste, and rubbish. In particular, conjuring up a bleak vision of rubbish ecologies in this ecohorror, D’Lacey illustrates the centrality of waste to consumer society and offers no hope for redemption by punishing the people of Shreve. As a result, as this article concedes, D’Lacey contributes to larger discussions about what nature has become in the twenty-first century, providing insights into our concerns and fears regarding our connection to nature.
Joseph D'Lacey Garbage Man rubbish ecology dirty nature ecohorror ecocriticism
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Edebi Çalışmalar, Edebi Teori, Kültürel çalışmalar, Sanat ve Edebiyat |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Kabul Tarihi | 25 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1 |
422x119
Articles published in this journal are licensed under Creative Commons Attribution 4.0 International license. This journal does not charge APCs or submission charges. Articles published in this journal are permanently free for everyone to read, download, copy, distribute, print, search and link to the full texts of these articles. |