İşletmeler tarafından gerçekleştirilen faaliyetlerin finansal ve finansal olmayan sonuçlarını dengeli bir şekilde yansıtan entegre raporlar aynı zamanda işletmelere ait sermaye öğeleri ile yaratılan değer arasındaki ilişkinin düzeyi hakkında da önemli bilgiler sağlamaktadır. Entegre raporlar aracılığıyla özellikle işletme stratejileri doğrultusunda sermaye öğelerine tahsis edilen kaynakların etkinliğine ve çıktı performansına ilişkin bilgiler dış paydaşlara sunulmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de entegre raporlama yapan kuruluşların sektörel dağılımını, içerik öğelerinin açıklanma düzeyini, sermaye öğeleri ile değer yaratma ilişkisini ve sermaye öğelerinin açıklanma düzeyini belirlemektir. Çalışma kapsamında Türkiye’de 2019 yılında entegre rapor yayınlayan kuruluşlara ait verilerden yararlanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre oldukça az sayıdaki kuruluşun entegre rapor yayınladığı, entegre rapor sayfa sayısının en fazla bankacılık sektörüne ait olduğu, çalışma kapsamındaki hiçbir kuruluşun entegre rapor ana içerik öğelerinin tamamını açıklamadığı, içerik öğelerinden en az açıklama yapılan öğenin “Marka Sadakati” olduğu, entegre rapor içerik öğelerinden en fazla “Riskler ve Fırsatlar” öğesinin açıklandığı, entegre raporların tümünde sermaye öğeleri ile değer yaratma arasındaki bağın kurulduğu ve “üretilmiş sermaye” ile “doğal sermaye” öğeleri dışındaki diğer tüm sermaye öğelerinin tüm kuruluşlar tarafından açıklandığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 1 |