Meksika’da, kendini “Meksika Baharı” olarak ilan eden #YoSoy132 Hareketi, ülkenin taraflı medyasına karşı bir siyasal ve toplumsal hareket şeklinde ortaya çıkmıştır. 2012 Başkanlık Seçimlerinden önce, konuşma yapmak üzere Ibero-Amerikan Üniversitesi’ne giden Partido Revolucionario Institutional’in adayı Enrique Peña Nieto, 2006’da, Atenco’daki ayaklanmalar sırasında, tecavüzler, ölümler ve tutuklamalarla sonuçlanan polis şiddetindeki rolü nedeniyle üniversitenin öğrencileri tarafından protesto edilmiştir. Medyanın üniversitede yaşananları taraflı olarak yayınlaması üzerine, üniversite dışından geldikleri iddia edilen 131 öğrenci sosyal medyada yayınladıkları bir video ile kendilerinin üniversitenin öğrencisi olduklarını kanıtlamışlardır. Anlaşılır biçimde,#YoSoy132 Hareketi birçok iletişim ve sosyal medya sosyolojisi çalışmasına konu olmuştur. Ne var ki, hareketin öncelikli hedefi Meksika’nın modern tarihi boyunca gözlenen ve ülkeyi 1929’dan 2000’e kadar aralıksız olarak yöneten PRI’nin politikalarıyla eşleştirilmiş devlet şiddetidir. Bu nedenle #YoSoy132, devlet şiddetine dokunmadan ve ayrıca bunların kolektif toplumsal hafıza üzerindeki etkilerini göz önünde bulundurmadan anlaşılamaz. Çalışma, bu doğrultuda, #YoSoy132’u tarihsel ve toplumsal bağlamına yerleştirmek suretiyle ve devlet şiddeti özelinde yapılacak bir yeni okumayla analiz etmek niyetindedir
Meksika YoSoy132 Toplumsal Hareketler Siyasal Şiddet Devlet Şiddeti Kolektif Toplumsal Hafıza.
The #YoSoy132 Movement in Mexico, self-proclaimed as the ‘Mexican Spring’, emerged as a political and social movement against the biased media of the country. Before the presidential elections of 2012, in his visit to Ibero-American University to deliver a speech, the candidate of the Partido Revolucionario Institutional PRI , Enrique Peña Nieto, was protested by university students on his role in the civil unrest of Atenco in 2006 in which police brutality ended up with rapes, deaths, and detainees. Due to biased transmission of the incidents that took place at the university, 131 students who were claimed as outsiders published a video on social media, proving that they were university students for real. Understandably, the #YoSoy132 Movement has been subject to many studies of communication and social media sociology. However, the primary target of the movement was the state violence observed in the modern history of Mexico which has been equated to policies of the PRI that relentlessly ruled the country from 1929 to 2000. In this respect, the #YoSoy132 cannot be understood without taking the state violence and their effects on collective social memory into consideration. Accordingly, in this study, with the aim of putting the #YoSoy132 into its historical and societal context, this dimension of the movement will be analyzed
Mexico YoSoy132 Social Movements Political Violence State Violence Collective Social Memory
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 10 |