Üniversite eğitimi sırasında istihdama katılan öğrencilerin sayısı her geçen yıl artmakta ve bu durum çalışan üniversite öğrencilerindeki psikolojik işlevselliğin incelenmesini önemli hale getirmektedir. Bu bağlamda mevcut araştırmada çalışan ve çalışmayan üniversite öğrencilerinin benlik saygıları ve psikolojik dayanıklılıkları karşılaştırılmıştır. Araştırmaya İstanbul Sağlık Bilimleri Üniversitesi’nde öğrenim gören 446 öğrenci dahil edilmiştir. Veri toplama işlemleri için Kişisel Bilgi Formu, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ve Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulguları çalışan üniversite öğrencilerinde benlik saygısı ile psikolojik dayanıklılığın alt faktörlerinden olan olumlu kendilik algısının ve sosyal yeterliliğin çalışmayan öğrencilere kıyasla daha yüksek olduğunu ortaya koymuştur. Bununla birlikte benlik saygısı arttıkça psikolojik dayanıklılığın da arttığı gözlemlenmiştir. Bulgular konuya ilişkin literatür çerçevesinde tartışılmış ve araştırmanın sınırlılıkları üzerinde durulmuştur.
Çalışmamıza gönüllü olarak katılan tüm üniversite öğrencilerine teşekkür ederiz.
The number of students participating in employment during university education is increasing every year and this increase makes it important to examine the psychological functionality of working university students. In the present study, the self-esteem and psychological resilience of working and non-working university students were compared. 446 students studying at Istanbul University of Health Sciences were included in the study. Personal Information Form, Rosenberg Self-Esteem Scale and Psychological Resilience Scale were used for data collection. Research findings revealed that positive self-perception and social competence, which are sub-factors of psychological resilience, and self-esteem, are higher in working university students compared to non-working students. Moreover, the correlation between self-esteem and psychological resilience was found to be significant. The findings were discussed within the framework of the relevant literature and the limitations of the study were emphasized.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2021 |
Submission Date | February 8, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |