This research aims to identify the leadership approaches of music
teachers who work in schools and to demonstrate the effect of
leadership approaches on the consistency
of purpose and
communication/cooperation in school.
It is also the purpose of this research to determine whether the music
teachers' leadership approaches vary according to their demographic characteristics.
The study was organized
into four chapters. In the first part of the study, the purpose of the
research, its limitations, and the key definitions of research are explained.
In the second part of the study, the concepts of "Leader" and
"Leadership" were discussed with the finest details, the leadership
styles and theories of leadership were discussed, the differences between
leadership and management were examined and the importance of leader's
organization was emphasized. In the third part of the study, the researcher's
universe and sample are specified, and necessary explanations about the
collection and analysis of the data are mentioned. In addition, the findings in
the research were evaluated and interpreted. In the fourth part of the study,
the results were evaluated and proposals were made to the practitioner and researcher.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 27, 2017 |
Submission Date | November 22, 2017 |
Acceptance Date | December 21, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 3 |
ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİNE İLİŞKİN DERGİ POLİTİKAMIZ
Etik Kurul izni gerektiren çalışmalar (anket ya da ölçek uygulamayı gerektiren, görüşme ve gözlem içeren; doküman, resim, anket vb. diğerleri tarafından geliştirilen ve kullanım izni gerektiren çalışmalar) için etik kurullardan ya da komisyonlardan gerekli izinlerin araştırma yapılmadan önce alınmış olması, bunların makale içeriğinde belirtilmesi ya da ek olarak sunulması gerekmektedir. Bu izinlerin olmaması durumunda yayın ön inceleme safhasında yazara iade edilir.
Diğer yandan, Araştırma Makalelerinde verisi 2020 yılından önce toplanmış makaleler için ETİK KURUL İZNİ istenmemektedir. Ancak yine bu makalelerde de yöntem kısmında verilerin toplanma tarihlerine ilişkin bilgilere yer verilmesi gerekmektedir.
Hakem değerlendirmelerinde olan araştırmalara ilişkin ham verilerin hakemler tarafından talep edildiğinde sunulması şarttır. Verilerin makalenin yayımı sonrasında da gerektiğinde sağlanması zorunludur.
MAKALE BENZERLİK RAPORU VE BENZERLİK ORANI HAKKINDA DERGİ POLİTİKAMIZ
Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin: Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %20'ye kadar kabul edilmektedir. %20'nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.
ISSN: 2149 - 5823