One of the most important decisions in an
individual's life is career choice. The choice of a profession according to
his/her own abilities and criteria is especially important for all persons and
institutions that will be affected by this disorder, especially for themselves
and their families. For this reason, it is necessary to understand the
attitudes of the students to career alternatives and to explain the factors
affecting these preferences. It is also important to understand their approaches
to entrepreneurship as a career alternative that has received more attention
recently. In this context, the aim of this study is to determine the factors
that may affect the career alternatives evaluation of the students and the
relative importance of these criteria. In addition, these factors were
evaluated on the basis of alternative career preferences. Especially, the role
of entrepreneurship and entrepreneurship education in this process is examined.
In line with the aims of the study, a questionnaire was applied to the students
of Muğla Sıtkı Koçman University Faculty of Economics and Administrative
Sciences. Of the questionnaires collected using the face-to-face survey method,
292 were included in the analysis. Data were analyzed using the Microsoft Excel
and SPSS 22 programs. According to the results of the study, the most
preferable profession for the students is academicianship and it is followed by
entrepreneurship. When assessed in the context of criteria, students have a
negative attitude towards the private sector. The main criterion
for students in career preferences is job security and high income under this
criterion. In the study, although entrepreneurship indicated as an important
career alternative, entrepreneurship education is not seen as an important
career choice criterion by students. Taking these findings into consideration,
it can be said that the efforts for entrepreneurship education should be increased
and these efforts should be focused from the early stages of education.
Bu çalışmanın amacı
öğrencilerin kariyer alternatiflerini değerlendirmelerinde etkili olabilecek
kriterleri ve bu kriterlerin göreli önemlerini belirlemektir. Ayrıca çalışmada
söz konusu kriterler alternatif kariyer tercihleri bazında değerlendirilmiştir.
Bununla birlikte özellikle girişimcilik ve girişimcilik eğitiminin bu süreçteki
rolü irdelenmiştir. Çalışmanın amaçları doğrultusunda Muğla Sıtkı Koçman
Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerine anket
uygulanmıştır. Yüz yüze anket tekniği kullanılarak toplanan anketlerden 292
tanesi analize dahil edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre öğrenciler için
en tercih edilebilir meslek akademisyenliktir ve onu girişimcilik takip
etmektedir. Kriterler bağlamında değerlendirildiğinde öğrenciler özel sektör
hakkında olumsuz bir yaklaşıma sahiptir. Kariyer tercihlerinin belirlenmesinde
öğrenciler için öne çıkan ana kriter iş güvencesi ve bu kriter altında ele
alınan yüksek gelir olmuştur. Öğrencilerin kariyer alternatif tercihlerinde
girişimcilik ön planda olmasına karşın kariyer seçim kriterleri bağlamında
girişimcilik eğitiminin gerekli önemi görmediği sonucuna ulaşılmıştır. Bu durum
göz önüne alındığında girişimcilik eğitimi konusunda gerçekleştirilen çabaların
artırılması ve bu konuya eğitimin erken dönemlerinden itibaren odaklanılması
gerektiği söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 13, 2018 |
Submission Date | April 8, 2018 |
Acceptance Date | May 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 1 |
ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİNE İLİŞKİN DERGİ POLİTİKAMIZ
Etik Kurul izni gerektiren çalışmalar (anket ya da ölçek uygulamayı gerektiren, görüşme ve gözlem içeren; doküman, resim, anket vb. diğerleri tarafından geliştirilen ve kullanım izni gerektiren çalışmalar) için etik kurullardan ya da komisyonlardan gerekli izinlerin araştırma yapılmadan önce alınmış olması, bunların makale içeriğinde belirtilmesi ya da ek olarak sunulması gerekmektedir. Bu izinlerin olmaması durumunda yayın ön inceleme safhasında yazara iade edilir.
Diğer yandan, Araştırma Makalelerinde verisi 2020 yılından önce toplanmış makaleler için ETİK KURUL İZNİ istenmemektedir. Ancak yine bu makalelerde de yöntem kısmında verilerin toplanma tarihlerine ilişkin bilgilere yer verilmesi gerekmektedir.
Hakem değerlendirmelerinde olan araştırmalara ilişkin ham verilerin hakemler tarafından talep edildiğinde sunulması şarttır. Verilerin makalenin yayımı sonrasında da gerektiğinde sağlanması zorunludur.
MAKALE BENZERLİK RAPORU VE BENZERLİK ORANI HAKKINDA DERGİ POLİTİKAMIZ
Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin: Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %20'ye kadar kabul edilmektedir. %20'nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.
ISSN: 2149 - 5823