Bu araştırmada Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeği (MSLQ) Motivasyon Alt Ölçeğinin Türk Dili’ne, ilkokul 4. sınıf düzeyine ve sosyal bilgiler dersine uyarlanması amaçlanmıştır. Orijinal ölçek maddelerinin çevirisi tamamlandıktan sonra, iki yabancı dil uzmanı tarafından kontrol edilmiştir. Ölçek maddelerinin ilkokul dördüncü sınıf düzeyine uygun olup olmadığı amacıyla Sınıf Eğitimi ve Motivasyon konusunda uzman üç akademisyenden görüş alınmıştır. Çalışma grubunu İzmir ve Karaman illerinde öğrenim görmekte olan 258 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin analizi amacıyla, güvenirlik noktasında Cronbach’s Alpha güvenirlik katsayısı, madde toplam puan korelasyon değerleri ve madde ayırt-edicilikleri tespit edilerek değerlendirilmiştir. Ölçeğin yapı geçerliğini ortaya koymak Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) gerçekleştirilmiştir. Uyum indeksleri ve yol analizi DFA’da veri analiz yöntemleri olarak kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda beş alt boyuttan oluşan, 25 maddelik ölçme aracı Türkçe’ye ve ilkokul dördüncü sınıf düzeyine uyarlanarak, ölçeğin yapısı doğrulanmıştır.
In this study, adaptation of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ) to Turkish language, to the fourth-grade primary school and to the social studies lesson is aimed. Following the translation of the items of the original scale, the translation was checked by two language experts. In order to determine whether or not the items of the scale are appropriate for the fourth-grade level, the items were reviewed by three academicians who were expert in Class Education and Motivation fields. The study group consists of 258 fourth-grade primary school students in İzmir and Karaman provinces. For the reliability analysis of the data, Cronbach's Alpha reliability coefficient, item-total correlation values and item discrimination values were calculated and evaluated. Confirmatory Factor Analysis (CFA) was performed to determine the structural validity of the scale. Fit indexes and path analysis were used as the data analysis methods in CFA. According to the performed analyses, the 25-item scale consisted of five sub-dimensions, was adapted to Turkish and to the fourth-grade primary school, and the structure of the scale was confirmed.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 2 |