Sosyal Bilgiler dersinde güncel olayların öğretiminin yollarından biri ders kitabında ünite temeli olarak öğretilmesidir. Bu araştırmada amaç, ortaokul Sosyal Bilgiler ders kitaplarında güncel olayların kullanımının incelenmesidir. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman incelemeden yararlanılmış olan araştırmada doküman olarak halen okutulmakta olan ortaokul ders kitapları seçilmiştir. Araştırmada 2019-2020 eğitim-öğretim yılında kullanılmış beşinci, altıncı ve yedinci sınıf Sosyal Bilgiler ders kitaplarından oluşan bir seçki, veri kaynağı olarak kullanılmıştır. Ders kitaplarındaki güncel olaylar belirlenerek sınıflara, ünitelere ve konulara göre analiz amaçlı tablolar halinde kayıt altına alınmıştır. Elde edilen bulgular, güncel olayların sınıf, ünite ve konu dağılımının eşit olmadığını göstermiştir. Sınıf seviyesinin yükseldikçe güncel olay kullanımının arttığı da tespit edilmiştir. Bazı ünitelerde ise güncel olay kullanımına yer verilmemiştir. İncelenen ders kitaplarında güncel olay kaynağı olarak en çok genel ağ haberi, en az da dergi haberinin kullanıldığı görülmüştür. Ders kitaplardaki bazı güncel haberlerin kitabın kullanılacağı süreç boyunca güncelliklerini yitirmesi söz konusu olabileceğinden, ders kitaplarının her yıl yeniden basılması ve her seferinde güncellenmesi önerisinde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 2 |