Bu çalışmada, okul içi paydaşların (okul yöneticileri, öğretmen ve öğrenciler) metafor analizi ile uzaktan eğitime yönelik algılarının ve yaşam doyumlarının incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada, yaşları 14 ile 62 arasında değişen 105 (%39.5)’i erkek, 161 (%60.5)’i kadın toplam 266 katılımcı yer almaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, metafor formu ve yaşam doyum ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen nitel bulgulara göre, 266 kişiden toplam 232 metafor elde edilmiştir. Uzaktan eğitim sürecine ilişkin metaforlar “verimsizlik” “etkileşimsizlik”, “yapay olma”, “eksiklik”, “eşitsizlik”, “değişkenlik”, “yoksunluk”, “altyapı durumu”, “farkındalık”, “fırsat”, “tamamlayıcılık”, “koruyuculuk”, “gelişim” olmak üzere 13 kategori altında toplanmaktadır. Bu bulgular ışığında uzaktan eğitim sürecine dair öneriler sunulmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 4 Issue: 2 |