Research Article
BibTex RIS Cite

Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME) üzerine yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi

Year 2023, Volume: 5 Issue: 2, 137 - 157, 31.12.2023
https://doi.org/10.47770/ukmead.1359684

Abstract

Bu çalışmada Türkiye’de ilkokul ve ortaokul kademelerinde Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME) üzerine yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel yöntemlerden biri olan doküman incelemesi kullanılmıştır. Tezlerin incelenmesi için tez inceleme formu oluşturulmuştur. Elde edilen veriler analiz edilirken nitel veri analiz yöntemi kullanılmıştır. İncelenen tezlerin tür, yıl, dil, üniversite, danışman unvanı, anahtar kelimeler, çalışma grubu, tez konusu, sonuç, araştırma yöntemleri gibi değişkenlere göre dağılımları belirlenmiştir. Elde edilen bulgular tablolarla ve grafiklerle gösterilerek yorumlamalara gidilmiştir. Araştırma bulguları incelenen tezlerin; ağırlıkla yüksek lisans seviyesinde, yazım yıllılarının değişken, dillerinin ağırlıkla Türkçe, üniversitelerinin daha çok Uludağ, Çukurova ve Gazi Üniversiteleri, enstitülerinin Eğitim Bilimleri Enstitüsü, anahtar kelimelerinin en fazla “Gerçekçi Matematik Eğitimi”, konularının en çok “Sayılar ve İşlemler” öğrenme alanına yönelik, örneklem gruplarının çoğunlukla 26-50 kişi aralığında, araştırma yöntemlerinin ağırlıklı olarak nicel araştırma yöntemleri olduğu ve bu tezlerde veri toplama aracı olarak en fazla başarı testlerinin tercih edildiği tespit edilmiştir.

References

  • Atasever, D. (2019). Türkiye’de 2014-2018 yılları arasında matematik eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin analizi (Tez No. 591888). Yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, YÖK Tez Merkezi.
  • Avcı, E., Coşkun-Tuncel, O., & İnandı, Y. (2011). Ortaöğretim on ikinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 50-58.
  • Aydurmuş, L., Kayan, A. K., & Arslan, S. (2022). Türkiye’deki gerçekçi matematik eğitimi araştırmalarının eğilimleri: İçerik Analizi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 11(4), 787-802.
  • Baki, A. (2009). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi (5). Harf Eğitim.
  • Başaran Y. (2017). Sosyal bilimlerde örnekleme kuramı. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(47), 480-495.
  • Baykul, Y. (2005). İlköğretimde matematik öğretimi (1-5. Sınıflar) (8). Pegem Yayıncılık
  • Baykul, Y. (2014). Ortaokulda matematik öğretimi (5-8. Sınıflar)(Yeni programa uygun geliştirilmiş 2. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative research journal, 9(2), 27-40. s.27
  • Büyükçam, S. (2021). Türkiye’de matematik eğitimi alanında matematik öz yeterlik üzerine yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (Tez No. 701976) [Yüksek lisans tezi, Kocaeli Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Corbin, J. ve Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Thousand Oaks: Sage.
  • Çakır, P. (2013). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin erişilerine ve motivasyonlarına etkisi (Tez No. 342310) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Çiltaş, A., Güler, G., ve Sözbilir, M. (2012). Türkiye’de matematik eğitimi araştırmaları: Bir içerik analizi çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 565-580.
  • Dinç Artut, P. ve Hürriyetoğlu, N. (2022). Türkiye’de eğitim alanında gerçekçi matematik eğitimi odaklı yapılan akademik çalışmalara yönelik bir içerik analizi. Ulusal Eğitim Dergisi, 2(3), 554-571.
  • Dinç, S. (2021). Veri işleme ve olasılık öğrenme alanlarında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (Tez No. 701982) [Yüksek lisans tezi, Kocaeli Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Durmus, M. E., & Ergen, Y. (2021). Experience of Primary School Teachers With Inclusion Students in the Context of Teaching Mathematics: A Case Study. International Journal of Progressive Education, 17(1), 172-196.
  • Dursun, Ş. ve Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematikte başarısını etkileyen faktörler matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-230.
  • Er, G. (2019). Matematik eğitimi alanında yazılan lisansüstü deneysel tezlerin incelenmesi (Tez No. 552852) [Yüksek lisans tezi, Kastamonu Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Ergen, Y. (2021). İlkokul matematiğinin öğretiminde farklı bir yaklaşım: Gerçekçi matematik eğitimi. K. A. Kırkıç & H. Vatansever Bayraktar (Ed.) içinde, Kuramdan uygulamaya ilkokul eğitiminde yenilikçi öğrenme ve öğretim (ss. 237-272). Efe Akademi.
  • Ersoy, E. (2013). Gerçekçi matematik eğitimi destekli öğretim yönteminin 7.sınıf olasılık ve istatistik kazanımlarının öğretiminde öğrenci başarısına etkisi (Tez No. 348350) [Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Even, R., & Tirosh, D. (2002). Teacher knowledge and understanding of students’ mathematical learning. Handbook of International Research in Mathematics Education, 219-240.
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education (6th ed.). New York, NY: McGraw-Hill.
  • Freudenthal, H. (1968). Why to teach mathematics so as to be useful?. Educational Studies in Mathematics, 12(2), 3-8.
  • Güven, B. ve Özçelik, Ç. (2017). İlkokul matematik dersine yönelik gerçekleştirilen lisansüstü eğitim tez çalışmalarına ilişkin bir inceleme. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13(4), 693-714.
  • Hendel, D. D. (1980). Experiential and affective correlates of math anxiety in adult women. Psychology of Women Quarterly, 5(2), 219-230.
  • Jin, Y. (2004). The development of the China networked digital library of theses and dissertations. Online Information Review, 28(5), 367-370.
  • Karadağ, E. (2009). Eğitim bilimleri alanında yapılmış doktora tezlerinin tematik açıdan incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 75-87.
  • Karadeniz, İ., & Karadağ, E. (2014). Kırsal bölgelerdeki ortaokul öğrencilerinin matematik kaygı ve tutumları: korelasyonel bir araştırma. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education 5(3), 259-273.
  • Kaya, D. ve Aydoğdu. Ş. (2022). Teknoloji destekli matematik eğitimi: Türkiye’deki lisansüstü tezlerin incelenmesi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, Dijitalleşme Özel Sayısı. 185-203.
  • Keklikci, H., & Yılmazer, Z. (2013). İlköğretim öğrencilerinin matematik korku düzeyleriyle matematik öğretmenlerine yönelik görüşleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 210-216.
  • Kurt, E. S., & Doğan, M. (2019). Gerçekçi matematik öğretimi ile gerçekleştirilen uzunlukları ölçme konusunda öğrenci görüşleri. Temel Eğitim, 1(3), 33-38.
  • Kutluca K., Alpay, N. F., & Kutluca S. (2015). 8. Sınıf öğrencilerinin matematik kaygı düzenlerine etki eden faktörlerin incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 202-214.
  • Lubienski, S. T. & Bowen, A. (2000). Who’s counting? A survey of mathematics education research 1982-1998. Journal for Research in Mathematics Education, 31(5), 626–633.
  • MEB (2013). PISA 2012 Ulusal Ön Raporu, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, Ölçme, Değerlendirme ve Yerleştirme Grup Başkanlığı, Ankara.
  • MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8. Sınıflar). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. Jossey-Bass.
  • Özdemir, E., & Üzel, D. (2011). Gerçekçi matematik eğitiminin öğrenci başarısına etkisi ve öğretime yönelik öğrenci görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 332-343.
  • Payne, G. ve Payne, J. (2004). Key concepts in social research. Sage.
  • Ruffell, M., Mason, J., & Barbara, A. (1998). Studying attitude to mathematics. Educational Studies in Mathematics, 35(1), 1-18.
  • Savaş, E., Taş, S., & Duru, A. (2010). Factors affecting students’ achievement in mathematics. İnönü Unıversıty Journal Of The Faculty Of Educatıon, 11(1), 113-132.
  • Sevencan, A. (2019). Türkiye’de matematik eğitimi alanında yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi (Tez No. 552985) [Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Şengül, S., & Cantimer Gerez, G. (2016). Öğrencilerin matematik dersindeki akademik başarı ve başarısızlık nedenlerine yönelik görüşleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 51, 383-400.
  • Şimşek, N. ve Yaşar, A. (2019). Geogebra ile ilgili lisansüstü tezlerin tematik ve yöntemsel eğilimleri: Bir içerik analizi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 10(2), 290-313.
  • Tabak, S. (2019). Türkiye’de “gerçekçi matematik eğitimi” ne ilişkin araştırma eğilimleri: tematik içerik analizi çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 481-526.
  • Tereci, A. (2017). 2010-2017 yılları arasında Türkiye'de matematik eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin bazı kriterlere göre karşılaştırmalı incelenmesi (Tez No. 488656) [Yüksek lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Tosun, T., ve Ünal, D. Ö. (2019). Veri ve Olasılık Öğrenme Alanlarında Yapılmış Çalışmaların İçerik Analizi. Ege Eğitim Dergisi, 20(1), 244-261.
  • Yavuz, M., Gülmez, D., & Özkaral, T. C. (2016). Meslek lisesi öğrencilerinin bilişsel ve duyuşsal özellikleri. Eğitim ve Bilim, 41(187), 29-44.
  • Yenilmez, K. ve Ata, A. (2013). “Matematik eğitiminde teknoloji kullanımı ile ilgili tezlerin incelenmesi”, Abstracts of 7th International Computer & Instructional Technologies Symposium (ICITS), 119-120, Atatürk University, 6-8 June 2013, Erzurum, Turkey.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6). Seçkin Yayıncılık.
  • Yorulmaz, A., Çekirdekci, S., ve Dede, B. (2021). Türkiye’de 2016-2020 yılları arasında yapılan ilkokul matematik eğitimi ile ilgili lisansüstü tezlere ilişkin bir analiz. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 81-93.
  • YÖK, Yüksek Öğretim Kurulu. ‘Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi’. Erişim: 22 Nisan 2023. https://istatistik.yok.gov.tr/
  • Yücedağ, T. (2010). 2000-2009 yılları arasında matematik eğitimi alanında Türkiye’de yapılan çalışmalarının bazı değişkenlere göre incelenmesi (Tez No. 264362) [Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Yücedağ, T. ve Erdoğan, A. (2011). 2000–2009 Yılları arasında matematik eğitimi alanında Türkiye’de yapılan çalışmaların bazı değişkenlere göre incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 825- 838.
Year 2023, Volume: 5 Issue: 2, 137 - 157, 31.12.2023
https://doi.org/10.47770/ukmead.1359684

Abstract

References

  • Atasever, D. (2019). Türkiye’de 2014-2018 yılları arasında matematik eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin analizi (Tez No. 591888). Yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, YÖK Tez Merkezi.
  • Avcı, E., Coşkun-Tuncel, O., & İnandı, Y. (2011). Ortaöğretim on ikinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 50-58.
  • Aydurmuş, L., Kayan, A. K., & Arslan, S. (2022). Türkiye’deki gerçekçi matematik eğitimi araştırmalarının eğilimleri: İçerik Analizi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 11(4), 787-802.
  • Baki, A. (2009). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi (5). Harf Eğitim.
  • Başaran Y. (2017). Sosyal bilimlerde örnekleme kuramı. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(47), 480-495.
  • Baykul, Y. (2005). İlköğretimde matematik öğretimi (1-5. Sınıflar) (8). Pegem Yayıncılık
  • Baykul, Y. (2014). Ortaokulda matematik öğretimi (5-8. Sınıflar)(Yeni programa uygun geliştirilmiş 2. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative research journal, 9(2), 27-40. s.27
  • Büyükçam, S. (2021). Türkiye’de matematik eğitimi alanında matematik öz yeterlik üzerine yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (Tez No. 701976) [Yüksek lisans tezi, Kocaeli Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Corbin, J. ve Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Thousand Oaks: Sage.
  • Çakır, P. (2013). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin erişilerine ve motivasyonlarına etkisi (Tez No. 342310) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Çiltaş, A., Güler, G., ve Sözbilir, M. (2012). Türkiye’de matematik eğitimi araştırmaları: Bir içerik analizi çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 565-580.
  • Dinç Artut, P. ve Hürriyetoğlu, N. (2022). Türkiye’de eğitim alanında gerçekçi matematik eğitimi odaklı yapılan akademik çalışmalara yönelik bir içerik analizi. Ulusal Eğitim Dergisi, 2(3), 554-571.
  • Dinç, S. (2021). Veri işleme ve olasılık öğrenme alanlarında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (Tez No. 701982) [Yüksek lisans tezi, Kocaeli Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Durmus, M. E., & Ergen, Y. (2021). Experience of Primary School Teachers With Inclusion Students in the Context of Teaching Mathematics: A Case Study. International Journal of Progressive Education, 17(1), 172-196.
  • Dursun, Ş. ve Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematikte başarısını etkileyen faktörler matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-230.
  • Er, G. (2019). Matematik eğitimi alanında yazılan lisansüstü deneysel tezlerin incelenmesi (Tez No. 552852) [Yüksek lisans tezi, Kastamonu Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Ergen, Y. (2021). İlkokul matematiğinin öğretiminde farklı bir yaklaşım: Gerçekçi matematik eğitimi. K. A. Kırkıç & H. Vatansever Bayraktar (Ed.) içinde, Kuramdan uygulamaya ilkokul eğitiminde yenilikçi öğrenme ve öğretim (ss. 237-272). Efe Akademi.
  • Ersoy, E. (2013). Gerçekçi matematik eğitimi destekli öğretim yönteminin 7.sınıf olasılık ve istatistik kazanımlarının öğretiminde öğrenci başarısına etkisi (Tez No. 348350) [Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Even, R., & Tirosh, D. (2002). Teacher knowledge and understanding of students’ mathematical learning. Handbook of International Research in Mathematics Education, 219-240.
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education (6th ed.). New York, NY: McGraw-Hill.
  • Freudenthal, H. (1968). Why to teach mathematics so as to be useful?. Educational Studies in Mathematics, 12(2), 3-8.
  • Güven, B. ve Özçelik, Ç. (2017). İlkokul matematik dersine yönelik gerçekleştirilen lisansüstü eğitim tez çalışmalarına ilişkin bir inceleme. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13(4), 693-714.
  • Hendel, D. D. (1980). Experiential and affective correlates of math anxiety in adult women. Psychology of Women Quarterly, 5(2), 219-230.
  • Jin, Y. (2004). The development of the China networked digital library of theses and dissertations. Online Information Review, 28(5), 367-370.
  • Karadağ, E. (2009). Eğitim bilimleri alanında yapılmış doktora tezlerinin tematik açıdan incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 75-87.
  • Karadeniz, İ., & Karadağ, E. (2014). Kırsal bölgelerdeki ortaokul öğrencilerinin matematik kaygı ve tutumları: korelasyonel bir araştırma. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education 5(3), 259-273.
  • Kaya, D. ve Aydoğdu. Ş. (2022). Teknoloji destekli matematik eğitimi: Türkiye’deki lisansüstü tezlerin incelenmesi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, Dijitalleşme Özel Sayısı. 185-203.
  • Keklikci, H., & Yılmazer, Z. (2013). İlköğretim öğrencilerinin matematik korku düzeyleriyle matematik öğretmenlerine yönelik görüşleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 210-216.
  • Kurt, E. S., & Doğan, M. (2019). Gerçekçi matematik öğretimi ile gerçekleştirilen uzunlukları ölçme konusunda öğrenci görüşleri. Temel Eğitim, 1(3), 33-38.
  • Kutluca K., Alpay, N. F., & Kutluca S. (2015). 8. Sınıf öğrencilerinin matematik kaygı düzenlerine etki eden faktörlerin incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 202-214.
  • Lubienski, S. T. & Bowen, A. (2000). Who’s counting? A survey of mathematics education research 1982-1998. Journal for Research in Mathematics Education, 31(5), 626–633.
  • MEB (2013). PISA 2012 Ulusal Ön Raporu, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, Ölçme, Değerlendirme ve Yerleştirme Grup Başkanlığı, Ankara.
  • MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8. Sınıflar). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. Jossey-Bass.
  • Özdemir, E., & Üzel, D. (2011). Gerçekçi matematik eğitiminin öğrenci başarısına etkisi ve öğretime yönelik öğrenci görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 332-343.
  • Payne, G. ve Payne, J. (2004). Key concepts in social research. Sage.
  • Ruffell, M., Mason, J., & Barbara, A. (1998). Studying attitude to mathematics. Educational Studies in Mathematics, 35(1), 1-18.
  • Savaş, E., Taş, S., & Duru, A. (2010). Factors affecting students’ achievement in mathematics. İnönü Unıversıty Journal Of The Faculty Of Educatıon, 11(1), 113-132.
  • Sevencan, A. (2019). Türkiye’de matematik eğitimi alanında yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi (Tez No. 552985) [Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Şengül, S., & Cantimer Gerez, G. (2016). Öğrencilerin matematik dersindeki akademik başarı ve başarısızlık nedenlerine yönelik görüşleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 51, 383-400.
  • Şimşek, N. ve Yaşar, A. (2019). Geogebra ile ilgili lisansüstü tezlerin tematik ve yöntemsel eğilimleri: Bir içerik analizi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 10(2), 290-313.
  • Tabak, S. (2019). Türkiye’de “gerçekçi matematik eğitimi” ne ilişkin araştırma eğilimleri: tematik içerik analizi çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 481-526.
  • Tereci, A. (2017). 2010-2017 yılları arasında Türkiye'de matematik eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin bazı kriterlere göre karşılaştırmalı incelenmesi (Tez No. 488656) [Yüksek lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Tosun, T., ve Ünal, D. Ö. (2019). Veri ve Olasılık Öğrenme Alanlarında Yapılmış Çalışmaların İçerik Analizi. Ege Eğitim Dergisi, 20(1), 244-261.
  • Yavuz, M., Gülmez, D., & Özkaral, T. C. (2016). Meslek lisesi öğrencilerinin bilişsel ve duyuşsal özellikleri. Eğitim ve Bilim, 41(187), 29-44.
  • Yenilmez, K. ve Ata, A. (2013). “Matematik eğitiminde teknoloji kullanımı ile ilgili tezlerin incelenmesi”, Abstracts of 7th International Computer & Instructional Technologies Symposium (ICITS), 119-120, Atatürk University, 6-8 June 2013, Erzurum, Turkey.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6). Seçkin Yayıncılık.
  • Yorulmaz, A., Çekirdekci, S., ve Dede, B. (2021). Türkiye’de 2016-2020 yılları arasında yapılan ilkokul matematik eğitimi ile ilgili lisansüstü tezlere ilişkin bir analiz. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 81-93.
  • YÖK, Yüksek Öğretim Kurulu. ‘Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi’. Erişim: 22 Nisan 2023. https://istatistik.yok.gov.tr/
  • Yücedağ, T. (2010). 2000-2009 yılları arasında matematik eğitimi alanında Türkiye’de yapılan çalışmalarının bazı değişkenlere göre incelenmesi (Tez No. 264362) [Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Yücedağ, T. ve Erdoğan, A. (2011). 2000–2009 Yılları arasında matematik eğitimi alanında Türkiye’de yapılan çalışmaların bazı değişkenlere göre incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 825- 838.
There are 52 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Primary Education, Mathematics Education
Journal Section Articles
Authors

Yusuf Karakuş This is me

Cihat Abdioğlu 0000-0002-7874-2392

Publication Date December 31, 2023
Submission Date December 1, 2023
Acceptance Date December 14, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Karakuş, Y., & Abdioğlu, C. (2023). Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME) üzerine yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 137-157. https://doi.org/10.47770/ukmead.1359684