Research Article
BibTex RIS Cite

Terör Nedeniyle Farklı Şehirlere Yollanan Öğrencilerin Yaşadıkları Sorunlar ve Ders Başarıları Üzerine Bir Araştırma

Year 2018, Volume: 2 Issue: 1, 4 - 20, 04.05.2018

Abstract

Bu araştırmada terör travmasının eğitim öğretimi ve
öğrenci başarısını nasıl etkilediği kanıtlara dayanarak ortaya konulmaya
çalışılmıştır. Araştırmanın kanıtları yaşanan terör sonrası okulları kapanan, öğretmenleri
şehirden ayrılan ve telafi eğitimi alabilmeleri için yollandıkları farklı
illerde görüşme yapılan Şırnaklı ortaöğretim öğrencilerinden elde edilmiştir.
Terör mağduru olan kişi bir öğrenciyse ve telafi eğitimi almak için bir başka
şehre gitmeye mecbursa ne tür sorunlar yaşar ve ders başarısı ne yönde
etkilenir? araştırmada bilhassa bu soruların yanıtları aranmıştır. Araştırmada,
nitel ve nicel araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Veriler, anket ve
odak grup görüşmesi teknikleri ile elde edilmiştir. 56 öğrenci anket sorularını
yanıtlamış, 15 öğrenci ile odak grup görüşmesi yapılmıştır. Bulgular belirli
sayıda öğrenci üzerinde farklı şehirde eğitim görmenin belirgin bir etki
yaratmadığını ancak geneli üzerinde akademik başarıyı kesin şekilde düşürdüğünü
ortaya koymuştur.

References

  • Arslan, Y. (2016). Terör Mağduru İlköğretim Öğrencilerinin Post-Travma Tepkileri Üzerine Bir Araştırma /Şırnaklı Öğrenciler Örneği. Uluslararası Hakemli Psikiyatri ve Psikoloji Araştırmaları Dergisi. C.7. Ss. 101-116. Aksoy, M. (2004). Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleri'nde Terörün Neden ve Sonuçları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1(1). Ss.1-9. Akyol, Köksal, A. (2002). Yatılı İlköğretim Bölge Okullarında Okuyan Çocukların Benlik Kavramlarının İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(23). Ss. 1-6. Bebiş, H. & Özdemir, S. (2013). Savaş, Terör ve Hemşirelik. Florance Naghtingale Hemşirelik Dergisi. 21(1). Ss. 57-68. Büyükkaragöz, S. (1990). Okula Uyumsuzluk ve Başarısızlıkta Ailenin Rolü. Eğitim ve Bilim, 14(78). Ss. 29-33. Bradach, K. M. C. ve Jordan, J. R. (1995). Long-Term Effects of a Family History of Traumatic Death on Adolescent İndividuation. Death Studies, 19(4). Ss. 315- 336. Eraslan, L. (2009). Yalnızlığın Okulları YİBO’lar. http://www.ulukislayibo.biz. (Erişim:28.03. 2016). Erden, G. & Gürdil, G. (2009). Savaş Yaşantılarının Ardından Çocuk ve Ergenlerde Görülen Travma Tepkileri ve Psikososyal Yardım Önerileri. Türk Psikoloji Yazıları. 12 (24). Ss. 1-13. Güler, Ç. ve Çobanoğlu, Z. (1994). Sosyal Çevre. TC. Sağlık Bakanlığı Yayınları. No:27. Ankara. İnal, U. ve Sadık, F. (2011). Adana İl Sınırları İçerisindeki Yatılı İlköğretim Bölge Okullarında Bulunan Öğretmen ve Öğrencilerin Okul Yaşam Kalitesi Algılarının İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 20 (2). Ss.243-258. Jones, V. ve Jones, L. (2004). Comprehensive Classroom Management: Crearing Communities of Support and Solving Problems. Pearson Education. Boston/ABD. Köse, M. ve Demir, E. (2014). Öğretmenlerin Rol Modelliği Hakkında Öğrenci Görüşleri. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi. 4 (1). Ss. 8-18. Mallison, S.V. & Mallison, (1975 ) The Concept of Public Purpose Terror in International Law. Journal of Palestine Studies, Vol. 4 No. 2, Winter, 1975; (pp. 36-51). Metin, N. (1992). Okul Öncesi Dönemde Özürlü Çocuklar İçin Kaynaştırma Programları. Özel Eğitim Dergisi. 1(2). Ss. 34 -36. Öztürk, S. (2006). Anne-Babası Boşanmış 9-13 Yaşlarındaki Çocuklar İle Aynı Yaş Grubundaki Anne-Babası Boşanmamış Çocukların Benlik Saygısı ve Kaygı Düzeyleri İlişkisi. DEÜ. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayımlanmamış Doktora Tezi). Özkaya, H. (2008). Yatılı İlköğretim Bölge Okulları ve İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Tükenmişlik Düzeylerinin Öğretmen Görüşleri Açısından Karşılaştırılması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi.10 (1). Ss. 12-35. Sevim, Y. (2001). Terör Nedeniyle Elazığ'a Göç Eden Ailelerin Çocuklarının Eğitim Durumu. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 11(2). Ss.259-268. Soyvural, M. (1997). Terörizmin Anatomisi. Ankara: Lazer Ofset Matbaası. Thornton, P. T. (1964). Terror As A Weapon Of Polıtıcal Agıtatıon (From Internal War - Problems And Approaches, By Harry Ecksteın. ABD: Free Press. Yavuzer, H (1982). Çocuk ve Suç. İstanbul: Altın Kitaplar Dizisi. Yayla, A. (1990). Terör ve Terörizm Kavramlarına Genel Bir Bakış. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi. Yener, F. (2011). Sorunlu Öğrenci Davranışlarının Çözümünde Yönetici ve Öğretmenlerin Rol Model Davranışlarının Önemi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yılmaz, A. (2012). Yatılı İlköğretim Bölge Okulları Sorunlarının Öğrenci Algılarına Göre Değerlendirilmesi. University of Gaziantep Journal of Social Sciences. 11(3). Web1:http://www.saglikekibi.com/can/kadin-dogum-hastaliklari/kizlar-da-ilk-adet-gorme-ve-ergenlik-belirtleri.html(erişim:23.03.2016).
Year 2018, Volume: 2 Issue: 1, 4 - 20, 04.05.2018

Abstract

References

  • Arslan, Y. (2016). Terör Mağduru İlköğretim Öğrencilerinin Post-Travma Tepkileri Üzerine Bir Araştırma /Şırnaklı Öğrenciler Örneği. Uluslararası Hakemli Psikiyatri ve Psikoloji Araştırmaları Dergisi. C.7. Ss. 101-116. Aksoy, M. (2004). Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleri'nde Terörün Neden ve Sonuçları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1(1). Ss.1-9. Akyol, Köksal, A. (2002). Yatılı İlköğretim Bölge Okullarında Okuyan Çocukların Benlik Kavramlarının İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(23). Ss. 1-6. Bebiş, H. & Özdemir, S. (2013). Savaş, Terör ve Hemşirelik. Florance Naghtingale Hemşirelik Dergisi. 21(1). Ss. 57-68. Büyükkaragöz, S. (1990). Okula Uyumsuzluk ve Başarısızlıkta Ailenin Rolü. Eğitim ve Bilim, 14(78). Ss. 29-33. Bradach, K. M. C. ve Jordan, J. R. (1995). Long-Term Effects of a Family History of Traumatic Death on Adolescent İndividuation. Death Studies, 19(4). Ss. 315- 336. Eraslan, L. (2009). Yalnızlığın Okulları YİBO’lar. http://www.ulukislayibo.biz. (Erişim:28.03. 2016). Erden, G. & Gürdil, G. (2009). Savaş Yaşantılarının Ardından Çocuk ve Ergenlerde Görülen Travma Tepkileri ve Psikososyal Yardım Önerileri. Türk Psikoloji Yazıları. 12 (24). Ss. 1-13. Güler, Ç. ve Çobanoğlu, Z. (1994). Sosyal Çevre. TC. Sağlık Bakanlığı Yayınları. No:27. Ankara. İnal, U. ve Sadık, F. (2011). Adana İl Sınırları İçerisindeki Yatılı İlköğretim Bölge Okullarında Bulunan Öğretmen ve Öğrencilerin Okul Yaşam Kalitesi Algılarının İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 20 (2). Ss.243-258. Jones, V. ve Jones, L. (2004). Comprehensive Classroom Management: Crearing Communities of Support and Solving Problems. Pearson Education. Boston/ABD. Köse, M. ve Demir, E. (2014). Öğretmenlerin Rol Modelliği Hakkında Öğrenci Görüşleri. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi. 4 (1). Ss. 8-18. Mallison, S.V. & Mallison, (1975 ) The Concept of Public Purpose Terror in International Law. Journal of Palestine Studies, Vol. 4 No. 2, Winter, 1975; (pp. 36-51). Metin, N. (1992). Okul Öncesi Dönemde Özürlü Çocuklar İçin Kaynaştırma Programları. Özel Eğitim Dergisi. 1(2). Ss. 34 -36. Öztürk, S. (2006). Anne-Babası Boşanmış 9-13 Yaşlarındaki Çocuklar İle Aynı Yaş Grubundaki Anne-Babası Boşanmamış Çocukların Benlik Saygısı ve Kaygı Düzeyleri İlişkisi. DEÜ. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayımlanmamış Doktora Tezi). Özkaya, H. (2008). Yatılı İlköğretim Bölge Okulları ve İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Tükenmişlik Düzeylerinin Öğretmen Görüşleri Açısından Karşılaştırılması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi.10 (1). Ss. 12-35. Sevim, Y. (2001). Terör Nedeniyle Elazığ'a Göç Eden Ailelerin Çocuklarının Eğitim Durumu. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 11(2). Ss.259-268. Soyvural, M. (1997). Terörizmin Anatomisi. Ankara: Lazer Ofset Matbaası. Thornton, P. T. (1964). Terror As A Weapon Of Polıtıcal Agıtatıon (From Internal War - Problems And Approaches, By Harry Ecksteın. ABD: Free Press. Yavuzer, H (1982). Çocuk ve Suç. İstanbul: Altın Kitaplar Dizisi. Yayla, A. (1990). Terör ve Terörizm Kavramlarına Genel Bir Bakış. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi. Yener, F. (2011). Sorunlu Öğrenci Davranışlarının Çözümünde Yönetici ve Öğretmenlerin Rol Model Davranışlarının Önemi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yılmaz, A. (2012). Yatılı İlköğretim Bölge Okulları Sorunlarının Öğrenci Algılarına Göre Değerlendirilmesi. University of Gaziantep Journal of Social Sciences. 11(3). Web1:http://www.saglikekibi.com/can/kadin-dogum-hastaliklari/kizlar-da-ilk-adet-gorme-ve-ergenlik-belirtleri.html(erişim:23.03.2016).
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yusuf Arslan

Publication Date May 4, 2018
Submission Date January 5, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Arslan, Y. (2018). Terör Nedeniyle Farklı Şehirlere Yollanan Öğrencilerin Yaşadıkları Sorunlar ve Ders Başarıları Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 4-20.

19792  21391 18309     

Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License