Bu araştırmada terör travmasının eğitim öğretimi ve
öğrenci başarısını nasıl etkilediği kanıtlara dayanarak ortaya konulmaya
çalışılmıştır. Araştırmanın kanıtları yaşanan terör sonrası okulları kapanan, öğretmenleri
şehirden ayrılan ve telafi eğitimi alabilmeleri için yollandıkları farklı
illerde görüşme yapılan Şırnaklı ortaöğretim öğrencilerinden elde edilmiştir.
Terör mağduru olan kişi bir öğrenciyse ve telafi eğitimi almak için bir başka
şehre gitmeye mecbursa ne tür sorunlar yaşar ve ders başarısı ne yönde
etkilenir? araştırmada bilhassa bu soruların yanıtları aranmıştır. Araştırmada,
nitel ve nicel araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Veriler, anket ve
odak grup görüşmesi teknikleri ile elde edilmiştir. 56 öğrenci anket sorularını
yanıtlamış, 15 öğrenci ile odak grup görüşmesi yapılmıştır. Bulgular belirli
sayıda öğrenci üzerinde farklı şehirde eğitim görmenin belirgin bir etki
yaratmadığını ancak geneli üzerinde akademik başarıyı kesin şekilde düşürdüğünü
ortaya koymuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 4, 2018 |
Submission Date | January 5, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 1 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License