Bu araştırma Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi anaokullarında görev yapan psikolojik danışma ve rehberlik öğretmenlerinin mesleki ve kişisel deneyimlerinin; veli, okul çalışanları ve öğrenci ile etkileşimi açısından incelenmesini amaçlayan nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışmanın grubunu Adana ilinin merkez ilçelerinde (Seyhan, Çukurova, Yüreğir, Sarıçam) görev yapan 10 kadın ve sekiz erkek olmak üzere toplam 18 psikolojik danışma ve rehberlik öğretmeni oluşturmuştur. Çalışma grubuna Adana ili merkez ilçelerinde görev yapan psikolojik danışma ve rehberlik öğretmenlerinin hepsi dahil olmuştur. Çalışmanın verileri katılımcılarla yüz yüze görüşülerek araştırmacı tarafından toplanmıştır. Veriler çalışma grubundaki öğretmenlerden yarı yapılandırılmış görüşme sorularıyla elde edilmiştir. Veriler nitel araştırma veri analiz yöntemlerinden içerik analizi tekniği ile araştırmacı tarafından analiz edilmiştir. Öğretmenlerin anaokulunda çalışmaya başladıktan sonra olumlu ve olumsuz kişisel yaşantıları olmuştur. Öğretmenlerin mesleki yaşantıları olumlu, olumsuz ve kendini geliştirme olarak ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin çoğunluğu okul çalışanları ile kişisel etkileşime girmişlerdir. Öğretmenlerin okul çalışanlarıyla mesleki etkileşiminde tanıtım faaliyetleri, işbirliği içerisinde çalışma ve okul çalışanlarından destek görme ön plana çıkmıştır. Öğretmenler çocuklarla kişisel etkileşiminden bahsederken çocukların hitap şekillerinden, çocuklarla yaptıklarından, çocukların algılarından bahsetmişlerdir. Çocuklarla mesleki etkileşimde yapılan uygulamalar daha çok vurgulanmıştır. Öğretmenler velilerle mesleki etkileşiminde daha çok yapılan uygulamalardan bahsetmişlerdir. Öğretmenler eski görev yerleri ile anaokulunun olumlu ve olumsuz yönlerini de ifade etmişledir. Okul yöneticilerinin, okul öncesi öğretmenlerinin ve velilerin gerekli ilgiyi göstermeleri ve öğretmenlerin okul aidiyetlerinin sağlanması durumunda verimli ve uyumlu bir çalışma ortamının olacağı sonucuna varılabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 10, 2020 |
Submission Date | September 3, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 3 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License