Ekonomik sistem içerisinde önemli yeri olan finansal piyasalar ile bu piyasalardan fon talep eden bireyler arasında, bilginin elde biçimine bağlı olarak gelişen bilgi asimetrisi sorunu mevcuttur. Bu sorunun çözümüne yönelik bankalar tarafından bireylere, finansal ürünlerin kullanımı, maliyeti, riskleri ve faydaları ile ilgili bilgilendirmeler yapılarak, onların finansal farkındalıklarının artırılmasına imkân sağlanmalıdır.
Bu çalışmada, Türkiye’de faaliyette bulunan bankaların, finansal okuryazarlık boyutu altında bireylere sundukları hizmetler, ürünler ile ilgili aktardıkları bilgilendirmeler ve sağlanan eğitim imkânları araştırılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesi sonucunda, bankaların web sayfalarında, finansal eğitim ve finansal okuryazarlık içerikli bilgilerin, özellikle de gelecek nesiller adına çocuklara yönelik finansal eğitim içerikli görsellerin ve müşterilerin finansal okuryazarlık seviyesini belirlemeye yönelik anket uygulamalarının yetersiz olduğu söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 10, 2020 |
Submission Date | September 5, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 3 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License