Bu çalışma, bal kalitesi ile bal satın alımı
arasındaki ilişkiyi modellemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmanın amacına ulaşmak
için bal tüketim yapıları da gösterilmiştir. Çalışmanın evreni Kırklareli'dir.
Kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veriler anket yöntemi ile
toplanmıştır. İlişkiyi tanımlamak için kısmi en küçük
kareler yöntemiyle yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Bal kalitesi ile
bal satın alımı arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur ancak katılımcıların
bal kalitesi algıları farklı yapılar göstermiştir. Etiketteki garantilerin ve
marka isimlerinin bal kalitesi algısında yeri yoktur. Bu bulgu bal
pazarlamacılarına çok farklı bir yaklaşımı işaret etmektedir.
This
study aims to model the relationship between honey quality and honey purchasing.
To reach the aim of this research honey consumption patterns are also shown.
The universe of the study is Kırklareli. Convenience sampling method was used.
Data were collected by questionnaire method. Structural equation modelling with
partial least squares method was used to identify the relationship. There were
found a significant relationship between honey quality and honey purchasing but
honey quality perception of the participants showed different construct. Brand
names and warrantees on label have no value in honey quality perception. This
finding indicates a very distinctive approach to honey marketers.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Structural Biology |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | November 12, 2019 |
Acceptance Date | August 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 2 |
Important Note: Since the author-referee information is kept confidential on both sides in our journal, both the author and the referees must upload the document to the system after removing their personal information in the review document section.
Note: Authors can also use homepage of our Journal.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
This work is licensed under Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International.