Bu çalışmada Türkiye’den Almanya’ya işçi statüsünde göç eden kişiler tarafından kurulan ve Almanya’da faaliyet gösteren en büyük İslâmî çatı kuruluşlarından biri olan Diyanet İşleri Türk İslam Birliği (DİTİB) bünyesindeki camilerde yürütülen din eğitim ve öğretim faaliyetlerinin mevcut hali din görevlilerine uygulanan anket çalışmasıyla ve yerinde gözlem metoduyla tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışma boyunca, din görevlilerinin gözüyle camilerin fiziki durumu, eğitmenlerin başarısı, cami derslerinde uygulanan eğitim öğretim yöntemleri incelenmiştir. Elde edilen veriler neticesinde, cami derslerinin daha etkin ve verimli bir hale gelebilmesi için bazı öneri ve tekliflerde bulunulmuştur. DİTİB camileri başta Türkler olan üzere bütün Müslümanlara dinî, sosyal ve kültürel hizmetler vermeye çalışan bir kuruluştur. Çocuklara, gençlere, yetişkinlere ve yaşlılara özel hizmet alanları bulunmaktadır. Eğitim ve öğretim faaliyetlerinden birinci derecede Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından Almanya’ya gönderilen din görevlileri sorumludur. Almanya genelinde camilerde yürütülmekte olan din eğitim ve öğretim faaliyetlerine hafta sonları ve tatil günlerinde binlerce öğrenci iştirak etmektedir. Cami derslerinde öğrencilere temel dini ve ahlâkî bilgilerin öğretilmenin yanı sıra Kur’ân-ı Kerîm’i usulüne uygun bir şekilde okuma becerisi kazandırılmaya çalışılmaktadır.
In this study, the current state of religious education and religious training activities carried out by the mosques of The Turkish-Islamic Union for Religious Affairs (DITIB, which were established by people who emigrated from Turkey to Germany and one of the largest Islamic organizations operating in Germany), have been tried to be determined by the questionnaire applied to the religious officials and by observation method. In the course of this study, the physical condition of the mosques, the success of the instructors, the methods of education applied in the mosque lessons are analyzed in terms of the Religious officials’ perspectives. Based on the results of the obtained data, some suggestions and proposals are made for the mosque lessons to be more effective and productive. DITIB mosque unions are organizations that try to provide religious, social, cultural, and educational activities to all Muslims, especially Turks. There are special service areas for children, youth, adults, and the elderly. Religious officials have been sent to Germany by the Presidency of Religious Affairs are primarily responsible for education and training activities. Thousands of students participate in religious education and training activities in mosques throughout Germany on weekends and holidays. In the mosque lessons, besides teaching basic religious and ethical knowledge, the students are tried to gain the ability to read the Qur’ān in a duly manner.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 6, 2020 |
Submission Date | March 28, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 1 |