Book Review
BibTex RIS Cite

Öndoğan, Z. ve Öndoğan, E.N. (2021). Moda ve Marka. Ö. Kurtoğlu Necef ve A. Şen Kılıç (Ed.). Ankara: İksad Yayınevi. ISBN: 978-625-8061-93-2.

Year 2024, Volume: 2 Issue: 1, 80 - 83, 29.06.2024

Abstract

Social sciences have an important position in people's lives. Because social sciences come to the fore as an important element in understanding and making sense of social life. There are subjects of value among social sciences. Fashion and brand are among these subjects. The aim of this study is to analyse the book named Fashion and Brand. In the book, the relationship between fashion and brand is discussed. The book informs its readers by revealing the relationship between fashion and brand concepts, which are important in terms of art and design today. The number of pages of the book is 124. It has been observed that the sources evaluated within the scope of the book are rich. In the book, attention has been paid to the use of academic language in general. However, from time to time, various deficiencies and errors in terms of spelling and meaning were found in the book. Despite this, the book creates a good impression in terms of fluency and integrity. As a result of the study, it is seen that fashion and brand have an important relationship. The book makes a significant contribution to the literature on art and design. I would like to thank the authors of the book for this quality work and present my respects.

References

  • Öndoğan, Z. ve Öndoğan, E.N. (2021). Moda ve Marka. Ö. Kurtoğlu Necef ve A. Şen Kılıç (Ed.). Ankara: İksad Yayınevi. ISBN: 978-625-8061-93-2.

ÖNDOĞAN, Z. VE ÖNDOĞAN, E.N. (2021). MODA VE MARKA. Ö. KURTOĞLU NECEF VE A. ŞEN KILIÇ (ED.). ANKARA: İKSAD YAYINEVİ. ISBN: 978-625-8061-93-2.

Year 2024, Volume: 2 Issue: 1, 80 - 83, 29.06.2024

Abstract

Sosyal bilimler insanların hayatlarında önemli bir konuma sahiptir. Çünkü sosyal bilimler, toplumsal yaşantıyı anlamada ve anlamlandırmada önem taşıyan bir unsur olarak ön plana çıkmaktadır. Sosyal bilimler arasında değer arz eden konular vardır. Moda ve marka, bu konular arasında bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Moda ve Marka isimli kitabın incelemesini yapmaktır. Kitapta moda ve marka ilişkisi ele alınmaktadır. Kitap, günümüzde sanat ve tasarım yönünden önem arz eden moda ve marka kavramlarının birbiriyle olan ilişkisini göz önüne sererek okuyucularını bilgilendirmektedir. Kitabın sayfa sayısı 124’tür. Kitap kapsamında değerlendirilen kaynakların zengin olduğu görülmüştür. Kitapta genel olarak akademik dil kullanımına dikkat edilmeye çalışılmıştır. Lakin kitap üzerinde zaman zaman yazım ve anlam yönlerinden çeşitli eksiklik ve hatalara rastlanmıştır. Bu rağmen kitap akıcılık ve bütünlük yönlerinden iyi bir izlenim oluşturmaktadır. Çalışmanın sonucunda moda ve markanın önemli bir ilişkiye sahip olduğu görülmektedir. Kitap sanat ve tasarım konusunda literatüre kayda değer bir katkı sunmaktadır. Kitabın yazarlarına bu kaliteli eserlerinden dolayı teşekkür eder, saygılarımı sunarım.

References

  • Öndoğan, Z. ve Öndoğan, E.N. (2021). Moda ve Marka. Ö. Kurtoğlu Necef ve A. Şen Kılıç (Ed.). Ankara: İksad Yayınevi. ISBN: 978-625-8061-93-2.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Culture, Representation and Identity
Journal Section Book Reviews
Authors

Oguz Cam 0000-0003-3222-3367

Early Pub Date June 28, 2024
Publication Date June 29, 2024
Submission Date February 21, 2024
Acceptance Date March 19, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Cam, O. (2024). ÖNDOĞAN, Z. VE ÖNDOĞAN, E.N. (2021). MODA VE MARKA. Ö. KURTOĞLU NECEF VE A. ŞEN KILIÇ (ED.). ANKARA: İKSAD YAYINEVİ. ISBN: 978-625-8061-93-2. UMAY Sanat Ve Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 80-83.