Birçok araştırmacı, matematik eğitimi bağlamında 3B yazıcıların öğrencilerin matematiksel ve tasarımsal düşünme biçimlerini ortaya çıkardığını, uzamsal becerilerini geliştirmelerine yardımcı olduğunu ve özellikle kalkülüs ve geometrideki matematiksel kavramları görselleştirmek için önemli bir araç olduğunu vurgulamaktadır. Ancak, literatürü incelediğimiz kadarıyla, Türkiye'de yapılan çalışmalar bağlamında 3B yazıcıların matematik eğitiminde nasıl uygulandığına dair literatürdeki bulguları kapsamlı bir şekilde tanımlayan ve sentezleyen mevcut bir sistematik derleme bulunmamaktadır. Bu araştırmanın amacı, 2015-2023 yılları arasında Türkiye'deki 3B yazıcıların matematik eğitiminde uygulanması konusunda yapılan çalışmaların sistematik bir incelemesini yapmaktır. Bu araştırmanın sonuçları, bu çalışmalarda nitel araştırma yönteminin daha fazla tercih edildiğini göstermektedir. Bu çalışmalarda en sık kullanılan bağımlı değişken matematik başarısıdır ve bu çalışmaların katılımcıları çoğunlukla ortaokul öğrencileridir. Bu sistematik derlemenin sonuçları, Türkiye'de yapılan çalışmalar bağlamında, matematik öğretiminde 3B yazıcı uygulamalarının genellikle öğrencilerin matematik okuryazarlığını ve matematik becerilerini geliştirmeye yardımcı olduğunu göstermiştir.
3D printing technology is increasingly widely used in all areas of STEM education. Many researchers emphasize that 3D printing in the context of mathematics education unpacks students' mathematical and design thinking, as well as helps them develop spatial skills, and is a key tool for visualizing mathematical concepts, especially in calculus and geometry. However, when the relevant literature is examined, it is seen that there is no existing systematic review that comprehensively describes and synthesizes the findings in the literature on how 3D printers are applied in mathematics education in the context of studies conducted in Turkey. The purpose of this research is to make a systematic review of the studies conducted between 2015-2023 in Turkey on the topic of applying 3D printing in mathematics education. The results of this study show that qualitative research method is more preferred in the analyzed studies. The predominant dependent variable employed in these investigations is mathematics achievement, with the majority of participants being middle school students. The results of this systematic review indicated that applying 3D printing in mathematics instruction usually helps to improve students’ mathematical literacy, and mathematical skills in the context of studies conducted in Turkey.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Architecture (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2024 |
Submission Date | December 11, 2023 |
Acceptance Date | May 22, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 2 |
Uluborlu Journal of Vocational Sciences