Bu çalışma üniversite öğrencilerinin yerli
diziler üzerine düşüncelerini, diziler içerisindeki toplumsal cinsiyet, şiddet,
bağımlılık gibi olgulara karşı farkındalıklarını ve dizilerin öğrenciler
üzerindeki etkilerini ortaya çıkarma amacıyla yapılmıştır.
Nicel yöntem ilkelerine uygun olarak tarama
modelinde tasarlanan bu araştırmada araştırmacılar tarafından hazırlanan 45
soruluk bir görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma verileri bu görüşme formu
kullanılarak Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’ne
devam eden 181 kadın, 182 erkek toplam 362 öğrenci ile 15 Aralık 2016 – 15 Mart
2017 tarihleri arasında toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 21,0 paket
programı ile çözümlenmiş, araştırma sonuçları frekans tabloları ve çapraz
tablolardan yararlanılarak ortaya konulmuştur.
Araştırma sonucu elde edilen verilerde
öğrencilerin %40,6’sının boş zamanlarını televizyon izleyerek değerlendirdiği,
öğrencilerini %82,3’ünün dizi izlediği, öğrencilerin %59,5’inin dizileri günlük
yaşamın stresinden uzaklaşmada bir araç olarak gördüğü sonucuna ulaşılmıştır.
Öğrencilerin izlemeyi en çok tercih ettiği dizi türü aksiyondur. Öğrencilerin
dizi seçimindeki en önemli unsur dizilerin konusudur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Sayılar |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2015 |
Submission Date | June 19, 2015 |
Acceptance Date | August 6, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 14-15 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.