Research Article
BibTex RIS Cite

Kırsal Kesimde Görev Yapan Öğretmenlerin Sorunları

Year 2016, , 109 - 128, 19.04.2016
https://doi.org/10.29065/usakead.232430

Abstract

Araştırmanın amacı, günümüz şartlarında kırsal kesimde görev yapan öğretmenlerin sorunlarını, öğretmen görüşlerine göre analiz ederek belirlemek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmektir. Araştırma evrenini, 2013–2014 öğretim yılı güz döneminde Şırnak ili Cizre ilçesinde bulunan kırsal kesim ilkokul ve ortaokullarda görevli 187 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 129 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma betimseldir. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından hazırlanmış 5 kısım ve 52 maddeden oluşan ‘‘Kırsal Kesimde Görev Yapan Öğretmenlerin Sorunları Anketi’’ ile toplanmıştır. Veri analizi SPSS programında yapılmış ve veri analizleri için merkezi dağılım ölçüleri test edilmiş ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel çözümlemelerde anlamlılık düzeyi (p<0.05) olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, en yüksek problem seviyesinin fiziksel problemlerde, ardından sırasıyla mesleki problemler, veli ve öğrenci ile ilgili problemler, kişisel problemler ve en düşük problem seviyesinin ise yönetsel problemlerde olduğu görülmüştür.

References

  • Referanslar
  • Balcı, A., (1993), Sosyal Bilimlerde Araştırma (Yöntem, Teknik ve İlkeler). 3. Baskı. Ankara: Pegem-A yayıncılık.
  • Başaran, İ. E., (1993), Eğitime Giriş (8. Baskı). Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Dağdeviren, İ., (2009), Köyde Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim-Öğretim Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar (Sivas İli Örneği), Yüksek Lisans Tezi. Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,
  • Eğitim-Sen, Köylerde Çalışan Eğitim Emekçilerinin Sorunları Konulu Paneli ile İlgili Komisyon Raporu, http://www.egitimsen.org.tr/ekler/b1caf0e46aeeff819784e3d039e9523_ek.pdf,(Erişim Tarihi: 15.01.2014).
  • Erden, M., (1985), Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayınları..
  • Ertürk, S., (1984), Türkiye’deki Bazı Eğitim Sorunları Üzerine Düşünceler. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Fidan, N. ve Erden, M., (1998), Eğitime Giriş. Ankara: Meteksan Matbaacılık.
  • Garan, Ö., (2005), Kırsal Kesimde Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar, Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Karasar, N., (2006), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • Oktay, A., (1991).Öğretmenlik Mesleği ve Öğretmenin Nitelikler, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. No.3, İstanbul.
  • Özpınar, M., (2008), Köyde Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları,(Aydın İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Özpınar, M. ve Sarpkaya, R., (2010), Köyde Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:27, ss.17-29.
  • Tezcan, M., (1997), Eğitim Sosyolojisi, Ankara.
  • Turan, S. ve Garan, Ö., (2008), Kırsal Kesimde Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Öğretiminde Karşılaştıkları Güçlükler, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:177, Kış, ss.116-128.
  • Yerlikaya, A., (2000)., Köy ve Şehirlerde Çalışan Sınıf Öğretmenlerinde Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Year 2016, , 109 - 128, 19.04.2016
https://doi.org/10.29065/usakead.232430

Abstract

References

  • Referanslar
  • Balcı, A., (1993), Sosyal Bilimlerde Araştırma (Yöntem, Teknik ve İlkeler). 3. Baskı. Ankara: Pegem-A yayıncılık.
  • Başaran, İ. E., (1993), Eğitime Giriş (8. Baskı). Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Dağdeviren, İ., (2009), Köyde Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim-Öğretim Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar (Sivas İli Örneği), Yüksek Lisans Tezi. Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,
  • Eğitim-Sen, Köylerde Çalışan Eğitim Emekçilerinin Sorunları Konulu Paneli ile İlgili Komisyon Raporu, http://www.egitimsen.org.tr/ekler/b1caf0e46aeeff819784e3d039e9523_ek.pdf,(Erişim Tarihi: 15.01.2014).
  • Erden, M., (1985), Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayınları..
  • Ertürk, S., (1984), Türkiye’deki Bazı Eğitim Sorunları Üzerine Düşünceler. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Fidan, N. ve Erden, M., (1998), Eğitime Giriş. Ankara: Meteksan Matbaacılık.
  • Garan, Ö., (2005), Kırsal Kesimde Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar, Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Karasar, N., (2006), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • Oktay, A., (1991).Öğretmenlik Mesleği ve Öğretmenin Nitelikler, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. No.3, İstanbul.
  • Özpınar, M., (2008), Köyde Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları,(Aydın İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Özpınar, M. ve Sarpkaya, R., (2010), Köyde Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:27, ss.17-29.
  • Tezcan, M., (1997), Eğitim Sosyolojisi, Ankara.
  • Turan, S. ve Garan, Ö., (2008), Kırsal Kesimde Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Öğretiminde Karşılaştıkları Güçlükler, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:177, Kış, ss.116-128.
  • Yerlikaya, A., (2000)., Köy ve Şehirlerde Çalışan Sınıf Öğretmenlerinde Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Özcan Palavan

Rıdvan Donuk

Publication Date April 19, 2016
Submission Date February 19, 2016
Published in Issue Year 2016

Cite

APA Palavan, Ö., & Donuk, R. (2016). Kırsal Kesimde Görev Yapan Öğretmenlerin Sorunları. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 109-128. https://doi.org/10.29065/usakead.232430

Cited By









open-access-logo-png-transparent.png  by.png    welson_2.jpg

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.