Bu çalışmanın amacı Almanya Sachunterricht (Hayat Bilgisi) ders kitaplarında yer alan etkinliklerin bütüncül bir yaklaşımla incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini 2020 - 2021 eğitim öğretim yılında Baden- Württemberg eyaleti için hazırlanmış olan Sachunterricht (Hayat Bilgisi) 1/2 ve 3/4 kitaplar oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmış olup, veri toplama aracı olarak doküman incelemesi kullanılmıştır. Etkinliklerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, Almanya Sachunterricht (Hayat Bilgisi) 1/2 ve 3/4 ders kitaplarında ünite dağılımlarında en çok “Körper und Gesundheit (Vücut ve Sağlık)”, “ Unsere Heimat unsere Welt (Vatanımız ve Dünyamız); etkinliklerde ise, “kişinin, düşünce, değer ve varsayımlarını ifade etmesi” ve “deney ve gözlem” temelli etkinliklerin yer aldığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2021 |
Submission Date | May 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.