Duygu ve düşüncelerin aktarımında etkili bir iletişim aracı olan dil, bu işlevini yazı ve konuşma dilinde sözcükler aracılığıyla yerine getirmektedir. Özellikle yazı dilinde ortaya konan söz varlığının, okuyanın zihin dünyasında belirli kavramların çağrıştırılması ve bu kavramlarla birlikte belirli duyguların hissettirilmesi amacıyla bilinçli seçildiği söylenebilir. Hasan Kallimci’nin yaklaşık yarım asırdır devam eden yazma serüveninde ilköğretimin her düzeyinde eğitim gören çocuklara yönelik ortaya koyduğu eserlerin Türkiye’de çocuk edebiyatı alanında son yıllarda çeşitli yönleriyle inceleme nesnesi olduğu anlaşılmaktadır. Bu çalışma, Hasan Kallimci’nin ilkokul birinci sınıf öğrencileri için kaleme aldığı eserlerin konularını ve bu eserlerdeki söz varlığını ortaya koymayı hedeflemektedir. Çalışmada söz konusu eserlerdeki konular tespit edilmiş ve bu eserlerde en çok tekrar eden kelimeler ortaya konmuştur. Çalışma bulgularından hareketle Hasan Kallimci’nin ilkokul birinci sınıf öğrencilerine yönelik eserlerinde okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerine yönelik ortaya koyduğu söz varlığına yönelik değerlendirme yapılmıştır.
Language, which is an effective communication tool in conveying feelings and thoughts, fulfills this function in written and spoken language through words. It can be said that especially the vocabulary in the written language is chosen consciously in order to evoke certain concepts in the mind world of the reader and to make certain feelings with these concepts. Hasan Kallimci is understood that the object study various aspects in recent years, nearly half a century is the primary in the on going writing adventure of worksreveals for children at all levels who are studying in children's literature in Turkey. This study aim storeveal the subjects in the Works that Hasan Kallimci wrote for the first grade students and the vocabulary in these works. In the study, the subjects in the works in question were determined and the mostrepeating words in these Works were revealed. Based on the findings of the study, an evaluation was made for the vocabulary that Hasan Kallimci revealed in his Works for primary school first grade students regarding reading, writing, speaking and listening skills.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2021 |
Submission Date | May 13, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.