Bu çalışmanın amacı 1-3 sınıflarda Hayat Bilgisi programında öz yönetim becerisi altında, sosyal bilgiler programında 5. sınıf “Birey ve Toplum” öğrenme alanı, 6. sınıf “Üretim, Dağıtım ve Tüketim” öğrenme alanında doğrudan verilen Sorumluluk değerinin ortaokul öğrencileri tarafından nasıl algılandığını ortaya koymaktır. Bu araştırma kapsamında “Öğrencilerin sorumluluk algıları nedir?” ve “Öğrencilerin sorumluluk algıları sınıf düzeyine göre farklılaşmakta mıdır?” sorularına cevap aranmıştır. Araştırmada amaca uyun olarak tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara ili, Keçiören ilçesinde bulunan Muhsin Yazıcıoğlu İmam-Hatip Ortaokulundan 131 beşinci Sınıf, 113 altıncı sınıf, 111 yedinci sınıf ve 112 sekizinci sınıf öğrencisi olmak üzere toplam 467 öğrenci oluşturmuştur. Kavram ve zihin haritası etkinlikleri ile veriler toplanmıştır. Araştırmada verilerin analizinde, tanımlama, kodlama ve sınıflandırma sürecinden oluşan tümevarım analizi tekniği (Patton 1990) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda araştırmaya katılan ortaokul öğrencilerinin “Aileye karşı sorumlulukları”, “Kişisel sorumluluk (akademik)”, “Kişisel sorumluluk (sağlık)”, “Kişiler arası sorumluluk”, “Çevreye karşı sorumluluk”, “Dini sorumluluk” ve “Kamusal sorumluluk” olmak üzere öğrencilerin yedi farklı sorumluluk algılarının olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 29, 2016 |
Submission Date | December 22, 2015 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 1 |
Articles published in the Usak University Journal of Educational Research are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).