Bu araştırmada Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilköğretim okulların özellikleri, Türk standartları enstitüsü tarafından tanımlanmış standartlara uygunluk düzeyi açısından incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda Uşak ilinde yer alan okullar araştırma bölgesi olarak seçilmiştir. 9518 nolu Türk Standartları Enstitü standartları, 2000 yılında yayımlandığı için bu tarihten önce inşa edilen 17 okul incelenmiştir. Veriler 9518 nolu Türk Standartları Enstitüsü standartları belirtilen 5 temel kural ve 72 maddeden oluşan bir gözlem formu ile toplanmıştır. Gözlemlerden elde edilen bulgular frekans ve yüzdelik dağılımı olarak gösterilmiştir.
17 devlet okulu incelendiğinde okul binalarının planlanmasında TSE standartlarının bazılarının göz önüne alınmadığı görülmüştür. Özellikle okullara seviye atlatması beklenen özelliklerin göz ardı edilmesi dikkat çekicidir. Ayrıca bazı standartların da yetersiz düzeyde karşılandığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 19, 2016 |
Submission Date | November 23, 2015 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 2 |
Articles published in the Usak University Journal of Educational Research are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).