Bu araştırmada okuma ve yazma güçlüğü bulunan
öğrencilerin akademik, duygusal ve sosyal yönlerinin öğrenci, öğretmen, veli ve
arkadaş bakış açısıyla ele alınması amaçlanmıştır. Çalışma, nitel araştırma
yöntemi kapsamında bir durum (örnek olay) çalışmasıdır. Çalışmada durum olarak
yer alan öğrenciler, ilkokul 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören bir kız ve bir
erkek öğrencidir. Öğrenciler, amaçlı örnekleme yöntemine göre tespit edilmiştir.
Araştırmacılar tarafından çalışmaya katılan öğrenci, öğretmen, veli ve
öğrencilerin yakın arkadaşlarına yönelik hazırlanan ve açık uçlu sorular ile
yarı yapılandırılmış sorularının yer aldığı görüşme formları oluşturulmuştur.
Görüşmeler yüz yüze gerçekleştirilmiş ve kayıt altına alınmıştır. Veriler,
betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma ile birlikte, öğrenme
güçlüklerinin fark edilmesindeki en büyük etkenin çocukların okuma ve yazma
sürecini geriden takip etmeleri olduğu; okuma ve yazmayla ilgili olarak hece,
harf, kelime, satır takibi, kalem tutma ve hız sorunlarının görüldüğü;
sorunların iyileştirilmesinde öğretmen ve veli işbirliğinin oldukça önemli
olduğu; bu çocukların, okuma ve yazma gerektirmeyen durumlarda, işittiklerini
ifade etmede daha başarılı oldukları, sosyal aktivitelere zaman ayırdıkları,
özgüvenli ve girişken oldukları; veli ve öğretmenlerin bu çocuklarla ilgili
yeterli bilgi ve donanıma sahip olmamaları nedeniyle kendilerini çaresiz
hissettikleri; öğrenme güçlüğü olan çocuklarla ilgili öğretmenlere verilen
eğitimlerin monoton ve yetersiz olduğu; okuma ve yazma sorunlarına yönelik
uzman desteğinin olmadığı; ailelerin üzgün, çaresiz, endişeli oldukları; çocukların
kendi geleceklerine ilişkin yüksek idealler taşıdıkları sonuçlarına
ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 16, 2017 |
Submission Date | March 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |
Articles published in the Usak University Journal of Educational Research are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).