Bu araştırma okul müdürlerinin öz-yeterlik
algıları ile mesleğe ilişkin tutumları arasındaki ilişkileri belirlemek
amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, İzmir ilinde çalışmakta
olan 1852 okul müdürü ve örneklem ise tabakalı örneklem yöntemiyle belirlenen 341
okul müdüründen oluşmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama modellerinden kanonik korelasyon
yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen ‘Okul
Müdürlerinin Mesleğe Yönelik Tutum Ölçeği’ ile Tschannen-Moran ve Gareis’in
(2004) geliştirdiği ‘Okul Müdürlerinin Öz Yeterlik Algıları Ölçeği’ Türkçeye
uyarlanarak kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, okul müdürlerinin
öz-yeterliklerinin her üç alt boyutta düşük düzeyde olduğu, benzer şekilde okul
müdürlerinin mesleğe yönelik tutumlarının da düşük bir düzeyde olduğu
belirlenmiştir. Ayrıca, yönetsel öz-yeterliklerin mesleğe ilişkin tutumlarla
çok yüksek derecede ilişkili olduğu, bunun yanında öğretimsel öz-yeterlikler
ile etik öz-yeterliklerin de mesleğe yönelik tutumlar ile yüksek derecede
ilişkili olduğu bulunmuştur. Araştırma sonuçlarından hareketle, okul
müdürlerinin seçilmesinde öz yeterliklerinin farkında olup kişisel
potansiyelini okul içinde ve dışında kullanabilecek kişilerin tercih edilmesi
önerilebilir. Araştırma alanyazındaki önemli bir boşluğu kapatmasının yanı
sıra, yeni çalışma alanlarına işaret etmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 16, 2017 |
Submission Date | April 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |
Articles published in the Usak University Journal of Educational Research are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).