Bu araştırmanın amacı, geçmişten günümüze okullarda uygulanan
rehberlik ve denetim süreçlerini, okul yöneticilerinin bakış açıları ile
değerlendirmektir. Tesadüfü küme örnekleme modeli kullanılarak oluşturulan çalışmanın
örneklemini, 2016-2017 eğitim öğretim yılında, Elazığ ili merkez ilçede bulunan
ilkokullarda görev yapan 33 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Veri toplamak için
hazırlanan üç adet açık uçlu soru, görüşleri alınmak üzere okul yöneticilerine
sorulmuştur. Elde edilen verilerin analizinde nitel araştırmaları çözümlemede kullanılan
olgu bilim deseni uygulanmış ve ifadelerin benzerliğine göre gruplandırmalar
yapılarak temalar oluşturulmuştur. Her bir temada dikkat çeken yönetici görüşleri
doğrudan alıntılarla yansıtılmıştır. Araştırma sonunda okul yöneticilerinin
görüşlerinden elde edilen sonuçlara göre, yöneticiler çoğunlukla geçmişte uygulanan
rehberlik ve denetim faaliyetleri ile alakalı olumsuz görüş bildirmişlerdir. Bu
görüşler: Denetimin zamana yayılmaması, baskıcı denetim, denetimde rehberliğin
olmaması şeklindedir. Günümüz de uygulanmakta olan denetim faaliyetleri ile
alakalı da çoğunlukla okul müdürlerinin objektif davranmaması ve denetim
konusunda uzman olmamaları şeklinde olumsuz ifadeler kullanmışlardır. Ancak
geçmişte uygulanan denetim şekline yapılan olumsuz ifadeler günümüzde uygulanan
denetim faaliyetlerine göre daha fazladır. Ayrıca okul yöneticileri, denetimin
zamana yayılması gerektiği, rehberlik ağırlıklı denetim olması, denetimi
yapacak kişilerin eğitim alması ve objektif olmaları gerektiği şeklinde
önerilerde bulunmuşlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 6, 2018 |
Submission Date | February 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 2 |
Articles published in the Usak University Journal of Educational Research are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).