Bu çalışmanın amacı; sınıf
öğretmenlerinin fen bilimleri dersine yönelik teknolojik pedagojik alan bilgisi
öz güven algılarının cinsiyet, yaş ve görev yapılan okul türü açısından incelenmesidir. Çalışmada
nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmaya
2017-2018 eğitim-öğretim yılında Kütahya ili ve ilçelerinde, devlet okulu ve
özel okulda görev yapan 314 sınıf öğretmeni katılmıştır. Veri toplama araçları
olarak; Graham, Burgoyne, Cantrell, Smith, ve Harris (2009) tarafından
geliştirilen, Timur ve Taşar (2011)
tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz Güven
Ölçeği (TPABÖGÖ)” ile araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu”
kullanılmıştır. Veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Çalışma sonuçlarına
göre; sınıf öğretmenlerinin TPAB öz güven algılarının yüksek olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin TPAB öz güven algıları ile; cinsiyet, görev
yapılan okul türü arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark bulunmamıştır.
Bunun yanında sınıf öğretmenlerinin TPAB öz güven algıları ile yaş arasında
istatistiksel açıdan anlamlı ve negatif bir ilişki bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 6, 2018 |
Submission Date | May 23, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 2 |
Articles published in the Usak University Journal of Educational Research are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).