Ortaokul 7. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabı
değerlendirme sorularının Bloom taksonomisinde yer alan bilişsel alan
basamaklarına göre incelenmesi amacıyla hazırlanan bu araştırmada nitel
araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırmada Milli Eğitim
Bakanlığı tarafından hazırlanan 2018-19 eğitim-öğretim yılında ortaokul 7.
sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan öğrenme alanları Bloom
taksonomisindeki bilişsel alan basamaklarına göre incelenmesi yapılmıştır. Bu
öğrenme alanları şunlardır: Birey ve Toplum, Kültür ve Miras ve İnsanlar,
Yerler ve Çevrelerdir. Araştırma kapsamında elde edilen veriler içerik analizi
yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma kapsamında incelenen ortaokul
7.sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan toplam 107 değerlendirme sorusu
olduğu; bu soruların 30 tanesi çoktan seçmeli, 35 tanesi doğru/yanlış öncüllü,
35 tanesi boşluk doldurma ve 7 tanesi verilen metinlere yönelik düşünceleri
ifade etme şeklinde sorulardan oluştuğu sonucuna ulaşılmıştır. Yapılandırmacı
öğrenme yaklaşımını temel alarak hazırlanan ders kitabında yer alan
değerlendirme sorularının daha çok bilgi düzeyinde olması bu alanda ders
kitaplarının hedeflenen durumlara ulaşmada eksik olduğu sonucunu ortaya
çıkarmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Submission Date | October 21, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 3 |
Articles published in the Usak University Journal of Educational Research are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).