Bu araştırmanın amacı Covid 19 salgını sonucu gerçekleşen zorunlu uzaktan eğitim uygulamasına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel olgubilim çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri Ankara ili Yenimahalle ilçesi ilkokul kademesinde 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar dönemi uzaktan eğitim yürütmekte olan sınıf öğretmenlerinden toplanmıştır. Görüşme tekniği ile toplanan nitel veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda öğretmenler, akademik, sosyal, rahatlık, zaman, teknoloji, psikolojik, motivasyon, empati, sorumluluk, inovasyon ve veliler temalarında uzaktan eğitime ilişkin olumlu görüşler belirtmişlerdir. Öte yandan öğretmen görüşleri, erişim, motivasyon, teknoloji bağımlılığı, hazırbulunuşluk, bakış açısı, sınıf yönetimi, hareketsizlik, veliler ve rahatlık kodlarında olumsuzdur.
Katkılarından dolayı Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi öğretim üyelerinden Sayın Prof. Dr. Murat ÖZDEMİR'e teşekkürlerimi sunarım.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2020 |
Submission Date | May 13, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 2 |
Articles published in the Usak University Journal of Educational Research are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).