Çalışmanın amacı, bir devlet üniversitesinde sanal sınıflar aracılığıyla yürütülen ortak zorunlu derslerin işlenişine ilişkin öğrencilerin görüşlerini ortaya çıkarmak ve bu derslerin etkililiği ve verimliliğini ortaya koymaktır. Bu amaca uygun olarak, araştırmanın yöntemini nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örneklem yöntemlerinden olan ölçüt örneklem ile seçilmiş ve ortak zorunlu derslere devam eden 8 lisans öğrencisi tarafından oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veri toplama süreci, hazırlanan görüşme protokolü doğrultusunda yürütülmüştür. Verilerin çözümlenmesinde öncelikle her bir ses kaydı dinlenerek bu kayıtlar yazıya dökülmüş ve her bir katılımcı için bir görüşme metni oluşturulmuştur. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Bulgular incelendiğinde, sanal öğrenme ortamında birtakım problemlerin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sorunlar, öğrenenlerin açık ve uzaktan öğrenme ile ya da konuların kendileriyle ilgili geçmiş deneyimlerinin olmaması ve programdaki uyum eğitiminin eksikliği, öğrenen-öğrenen, öğrenen-öğretim elemanı ve öğrenen- ortam etkileşimlerinde yetersizlik; zamandan ve mekândan bağımsız olamama, canlı derslere katılımın olmaması ve tasarımdan kaynaklı diğer sıkıntılar olarak sıralanabilir. Son olarak da sanal derslerde öğretim tasarımcısı olarak çalışan kişiler ya da sanal ortamları kullanan kurumlar için öneriler bulunmaktadır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 29, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 9 Issue: 27/3 |
Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr