Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki hızlı
gelişmeler, okuryazarlık tanımını değiştirdiği gibi yeni okuryazarlık türlerini
de ortaya çıkarmıştır. Bu okuryazarlık türlerinden biri de bilgi
okuryazarlığıdır. Bilgi okuryazarlığı genel olarak, bilgiye ulaşma yollarını
bilme, bilgiyi kullanma, yeniden yapılandırma ve etik şekilde paylaşma olarak
tanımlanmaktadır. Öğretim programı Öğretim programının güncel ve öğrencinin ihtiyaçları
doğrultusunda olması gerektiği göz önünde bulundurulduğunda bu programlarda
bilgi okuryazarlığı becerilerine yer vermenin şart olduğu ortadadır. Buradan
hareketle bu çalışmada öğretim programlarında yer alan bilgi okuryazarlığı
becerileri ele alınmıştır. Çalışmaya veri sağlarken American Library Assocation
tarafından hazırlanan ve internetten indirilen “Information
LiteracyCompetencyStandartsforHigherEducation” adlı kitapçıkta yer verilen
bilgi okuryazarlığı becerileri baz alınmış ve 2017 Türkçe Öğretim Programı’nın
açıklamalar, ilkokul kazanımları ve ortaokul kazanımları bu kitapçıkta
belirtilen beceriler doğrultusunda incelenmiştir. Bulgular ve yorumlar, her alt
problemin kendi başlığı altında tablolar halinde verilmiştir. Sonuç olarak ise
programın bilgi okuryazarlığı becerilerini kazandırma açısından zayıf olduğu ve
geliştirilmesi gerektiği görülmüştür.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 10 Issue: -ERTE Özel Sayısı |
Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr