Bu araştırmanın amacı okul müdürlerinin performans denetim sistemindeki rolünün öğretmen
görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu maksimum çeşitlilik örnekleme
yöntemi ile belirlenen farklı okul türlerinde görev yapan 13 öğretmen oluşturmaktadır. Nitel araştırma
yöntemi ile ele alınan bu araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile veriler toplanmıştır.
Araştırma verilerinin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Görüşme yapılan
öğretmenlere sorulan sorulara ve verilen cevaplara göre gruplandırılan veriler bir arada
değerlendirildiğinde “Okul müdürünün tutumuna ilişkin görüşler”, “Performans değerlendirme
formuna ilişkin görüşler”, “Performans değerlendirme sürecinin sisteme uygulanabilirliğine ilişkin
görüşler ” ve “Etik ilkeler açısından performans değerlendirmeye ilişkin görüşler” olmak üzere dört
tema oluşturulmuştur. Araştırmada elde edilen bulgulara göre bazı okullarda müdürler puan aralığını
yüksek düzeyde tutup, küçük bir aralıkta vermek istedikleri mesajı verirlerken, bazı okullarda da
müdürlerin öğretmenler arasında puanlamada adaletsiz tutum sergilediği görülmektedir. Araştırmaya
katılan öğretmenler, değerlendirme formundaki maddelerin sınıf yönetimini tam olarak ölçemeyecek
maddeler olduğu görüşünü ifade etmişlerdir. Ayrıca bazı maddelerin eğitim sistemimize uygun
olmadığı ifade edilmiştir. Ancak öğretmenler bu değerlendirme sisteminin, sadece puan alıp neye göre
puan alındığının belli olmadığı eski değerlendirme sistemine göre daha iyi olduğu görüşündedirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 11 Issue: 1 |
Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr