Research Article
BibTex RIS Cite

Bir Metafor Olarak “Almanya Kafe”

Year 2018, Volume: 11 Issue: 2, 148 - 153, 07.08.2018

Abstract

Bu araştırmanın amacı: Jörg Immendorff’un “Almanya Kafe” adlı eserini oluşturmasındaki gerekçeleri araştırmaktır. Aynı zamanda sanatçının eserinde kullandığı sembolik unsurların nedenlerini ortaya çıkarmaktır. Immendorff, Almanya’nın tarihini eserlerine taşıyan bir sanatçıdır. Resimlerinde neon renk lekelerine, koyu - kasvetli renk tonlarına ve karışık bir kompozisyona yer vermesiyle birlikte savaşın dramatik etkisini arttırdığı düşünülmektedir. Ayrıca çağdaşlarından farklı olarak; sembolik unsurları eserlerinin atmosferi içerisinde metaforik biçimlere dönüştürmektedir. Serilerinde ortaya çıkan iki önemli bulgu vardır: İlki savaşın insanlar üzerinde yaratmış olduğu travmatik durumu güncel sanata taşıyarak kendi halkını bilinçlendirmesidir. Diğeri ise eserlerinde tarihsel, mitolojik ve sembolik unsurları kullanarak subliminal mesajlara yer vermesidir. Her iki bulgu da sanatçı için haklı bir gerekçe olduğu düşünülebilir. Çünkü sanat bastırılmış duyguların ve müdahalelerin etkisiyle çok daha provakatif olmaktadır.

References

  • Antmen, A. (2016). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul: Sel Yayıncılık. Ebony, D. (2007). “Jorg Immendorff 1945-2007”, Art in America, 95(8), 184. Farthing, S. (2012). Sanatın Tüm Öyküsü, (Çev. G. Aldoğan ve F. Candil Çulku), Çin: Hayalperest Yayınevi. Hegel, G. W. F. (2008). Mantık Bilimi, (Çev. Aziz Yardımlı), İstanbul: İdea Yayınevi. Humphrey, D. (2007). “Jorg Immendorff at Michael Werner”, Art In America, 95(8), 160. Jorg Immendorff: Café Deutschland Gut, Linolschnitte 82/83, The Print Collector's Newsletter, Art in Print Review, Vol. 14, No. 4 (1983), 148. Jorg Immendorff, famed for “Cafe Deutschland” paintings, dies at 61. (n.d). Canadian Press, (2007). Reshöft, H. (1983). “Jorg Immendorf and Joachim Pente”, BOMB, New Art Publications, No.7, 30-32.
Year 2018, Volume: 11 Issue: 2, 148 - 153, 07.08.2018

Abstract

References

  • Antmen, A. (2016). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul: Sel Yayıncılık. Ebony, D. (2007). “Jorg Immendorff 1945-2007”, Art in America, 95(8), 184. Farthing, S. (2012). Sanatın Tüm Öyküsü, (Çev. G. Aldoğan ve F. Candil Çulku), Çin: Hayalperest Yayınevi. Hegel, G. W. F. (2008). Mantık Bilimi, (Çev. Aziz Yardımlı), İstanbul: İdea Yayınevi. Humphrey, D. (2007). “Jorg Immendorff at Michael Werner”, Art In America, 95(8), 160. Jorg Immendorff: Café Deutschland Gut, Linolschnitte 82/83, The Print Collector's Newsletter, Art in Print Review, Vol. 14, No. 4 (1983), 148. Jorg Immendorff, famed for “Cafe Deutschland” paintings, dies at 61. (n.d). Canadian Press, (2007). Reshöft, H. (1983). “Jorg Immendorf and Joachim Pente”, BOMB, New Art Publications, No.7, 30-32.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Evrim Özeskici

Publication Date August 7, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Özeskici, E. (2018). Bir Metafor Olarak “Almanya Kafe”. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 148-153.

Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr