Bu araştırmanın amacı 2003-2016
yılları arasında öğretmenlik programlarına giren öğrencilerin başarılarındaki
değişimleri ortaya koymaktır. Tarama modeli ile yürüten araştırmada veriler
öğrenci seçme ve yerleştirme merkezi tercih kılavuzlarından elde edilen başarı
yüzdelerinden elde edilmiştir. Araştırma 20 üniversite ve 16 tür öğretmenlik
programı ile sınırlıdır. Her sınav sisteminin geçerli olduğu yıllar, kendi
içinde karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak öğretmenlik programlarına genellikle
orta düzey ve üzerinde başarıya sahip öğrencilerin alındığı görülmüştür. Ancak,
2011’den sonra sınıf öğretmenliği; 2012’den sonra fen bilimleri ile ilgili
programlara düşük başarılı öğrenciler alınmaya başlamıştır. 2012-2014 yılları arasında ise ilköğretim matematik öğretmenliği, 2013 ve
2014’de matematik öğretmenliği programlarında düşük başarılı öğrenciler
alınmıştır. Rehberlik
ve psikolojik danışmanlık, zihin engelliler öğretmenliği, okulöncesi
öğretmenliği, Türkçe öğretmenliği programlarında ise öğrenci başarısı orta
seviyenin altına düşmemiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 12 Issue: 1 |
Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr