Bu çalışmada Eğitim Bilişim Ağı (EBA) platformunda bulunan 5. Sınıf Matematik Dersi, Doğal Sayılar ve doğal sayılarda işlemler konusuna ilişkin son sınıf öğretmen adaylarının ve bu dersi okutan öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Çalışmanın verileri 2018-2019 eğitim öğretim yılında Batı Karadeniz Bölgesinde bir üniversitenin eğitim fakültesi matematik öğretmenliği programında okuyan son sınıf 38 öğretmen adayından ve 9 öğretmenden toplanmıştır. Karma araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, nitel veriler görüşmelerle, nicel veriler ise araştırmacılar tarafından geliştirilen değerlendirme dökümü (envanteri) ile toplanmıştır. Araştırmada son sınıf öğretmen adayları ve öğretmenler EBA’yı doğal sayılar ve doğal sayılarda işlemler ünitesinde kendi sunum içeriği, i. Konu anlatımı (video), ii. Bağlam, iii. Öğretim planı, iv. Tamamlayıcı diğer materyaller (oyun), v. Alıştırmalar, vi. Tarama testleri açısından değerlendirilmiştir.
Hem öğretmen hem de öğretmen adayları Doğal sayılar alanında kullanılan öğretim materyallerini konu anlatımı, bağlam ve öğretim planında çok etkili olarak nitelendirirlerken öğretmen adayları öğretmenlerden oyun, alıştırma ve tarama testinde ayrışmışlar etkili olarak nitelendirmişlerdir.
In this study, it is aimed to determine the opinions of the last year prospective teachers and the teachers who teach this course about the 5th Grade Math Course, Natural Numbers and operations in natural numbers on the Education Information Network (EBA) platform.The data of the study were collected from 38 senior teachers and 9 teachers who were studying in the mathematics teaching program of a university in the Western Black Sea Region in the 2018-2019 academic year. In this study, where mixed research method was used, qualitative data were collected through interviews and quantitative data were collected through an assessment inventory developed by the researchers. In the research, senior teacher candidates and teachers used the Education Information Network (EBA) to present their content in natural numbers and natural numbers operations unit, i. Lecture (video), ii. Context, iii. Teaching plan, iv. Other complementary materials (games), v. Exercises, vi. It was evaluated in terms of screening tests.Both teachers and prospective teachers described the teaching materials used in the field of natural numbers as very effective in the subject expression, context and teaching plan, while the prospective teachers identified them as effective in the game, practice and screening test.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 12 Issue: 2 |
Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr