Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 13 Issue: 1, 109 - 126, 26.06.2020

Abstract

References

  • Atik Çatak, A. ve Tekinarslan, E. (2008). Powerpoint programında hazırlanan okuma materyalinin 12-13 yaşlarında kaynaştırma programına devam eden hafif düzeyde zihinsel engelli öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerine etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 107-124. Creswell, J.W. (2007). Qualitative İnquiry & Research Design: Choosing Among Five Traditions. California: Sage. Dargut, T. ve Çelik, G. (2014). Türkçe öğretmeni adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2(2), 28-41. Fern, E. F.(2001). Advanced Focus Group Research. London: Sage Publication. Kitzinger, J., & Farquhar, C. (1999). The Analytical Potential of ‘Sensitive Moments’ in Focus Group Discussions. Editör R. S. Barbour, J. Kitzinger, Developing Focus Group Research. London: Sage Publication. Langenberg, D. N., & Spicer, D. Z. (2001). The modern campus. Editör G. R. Maughan, New directions for higher education Vol. 115: Technology leadership: Communication and information systems in higher education. San Francisco: Jossey-Bass. Öksüz, C., Ak, Ş. ve Uça, S. (2009). İlköğretim Matematik Öğretiminde Teknoloji Kullanımına İlişkin Algı Ölçeği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2009. Cilt:V1, Sayı: I, 270-287. Strudler, N., & Wetzel, K. (1999). Lessons from exemplary colleges of education: Factors affecting technology integration in preservice programs. Educational technology research and development, 47(4), 63-81. Yavuz, S., ve Coşkun, E. A. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 276-286.

EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMININ BUGÜNÜ VE GELECEĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ DÜŞÜNCELERİNİN İNCELENMESİ

Year 2020, Volume: 13 Issue: 1, 109 - 126, 26.06.2020

Abstract

Bu araştırmanın amacı, üniversite 2. sınıfta seçmeli bir ders olarak okutulan ve 14 hafta süren, “Eğitimde Teknoloji Kullanımı” dersine devam eden öğrencilerin, eğitim sürecinde teknoloji kullanımına ilişkin düşüncelerini ortaya çıkararak, gelecek yıllarda bu süreçte ne tür teknolojiler kullanılacağına dair fikirlerini araştırmaktır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması dikkate alınarak desenlenmiştir. Çalışmada veriler iki aşamada toplanmıştır. Öncelikle 53 öğretmen adayından eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin düşüncelerini yazmaları istenmiştir. Sonraki aşamada ise, öğretmen adaylarından, 1-6 kişi arasında değişen proje grupları oluşturmaları istenmiştir. Her proje grubunun, grup çalışması yaparak hazırladığı ve eğitimde teknoloji kullanımının geleceğine dair görüşlerini yansıttıkları 15 tane proje önerisi incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar genel olarak incelendiğinde, öğretmen adaylarının, çağa ayak uydurabilmek için eğitim süreçlerinde teknoloji kullanımının gerekliliğine dair düşüncelere sahip oldukları, fakat teknoloji kullanımının her zaman da gerekli olmadığını ifade ettikleri görülmüştür. Buna ek olarak, öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımının öğrenmeyi kolaylaştıracağını ve daha keyifli hale getireceğini iddia ettikleri görülmüştür.

References

  • Atik Çatak, A. ve Tekinarslan, E. (2008). Powerpoint programında hazırlanan okuma materyalinin 12-13 yaşlarında kaynaştırma programına devam eden hafif düzeyde zihinsel engelli öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerine etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 107-124. Creswell, J.W. (2007). Qualitative İnquiry & Research Design: Choosing Among Five Traditions. California: Sage. Dargut, T. ve Çelik, G. (2014). Türkçe öğretmeni adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2(2), 28-41. Fern, E. F.(2001). Advanced Focus Group Research. London: Sage Publication. Kitzinger, J., & Farquhar, C. (1999). The Analytical Potential of ‘Sensitive Moments’ in Focus Group Discussions. Editör R. S. Barbour, J. Kitzinger, Developing Focus Group Research. London: Sage Publication. Langenberg, D. N., & Spicer, D. Z. (2001). The modern campus. Editör G. R. Maughan, New directions for higher education Vol. 115: Technology leadership: Communication and information systems in higher education. San Francisco: Jossey-Bass. Öksüz, C., Ak, Ş. ve Uça, S. (2009). İlköğretim Matematik Öğretiminde Teknoloji Kullanımına İlişkin Algı Ölçeği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2009. Cilt:V1, Sayı: I, 270-287. Strudler, N., & Wetzel, K. (1999). Lessons from exemplary colleges of education: Factors affecting technology integration in preservice programs. Educational technology research and development, 47(4), 63-81. Yavuz, S., ve Coşkun, E. A. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 276-286.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Meltem Kurtoğlu Erden

Eda Uslupehlivan This is me

Publication Date June 26, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 13 Issue: 1

Cite

APA Kurtoğlu Erden, M., & Uslupehlivan, E. (2020). EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMININ BUGÜNÜ VE GELECEĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ DÜŞÜNCELERİNİN İNCELENMESİ. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 109-126.

Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr