Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin hemşirelikte profesyonelliklerinin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırma örneklemini Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü 4.sınıfta okuyan Şubat-Mayıs 2015 tarihinde okula devam eden ve çalışmaya katılmayı gönüllü kabul eden 79 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, literatür ışığında hazırlanan sosyo-demografik veri formu ve ‘Meslekte Profesyonel Tutum Envanteri” ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesi SPSS 20 paket programı ile, yüzdelik hesapları, Kruskall Walls, Mann Whitney-U testleri kullanılarak yapılmıştır.
Araştırmada öğrencilerin MPTE’den aldıkları puan ortalaması 132.89±16.03 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin, sosyo-demografik özelliklerden cinsiyet, mezuniyet sonrası hemşirelik yapmayı düşünme durumu, hemşireliğe ilişkin özel bir alana ilgi duyma duru ile MPTE’den aldıkları puan ortalaması arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Araştırmamızda hemşirelik mesleğini sevme, akademik kariyer düşünme ve hemşireliğe özel bir ilgi alanı bulunan öğrencilerin profesyonel tutumlarının daha yüksek olduğu saptanmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 31, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 2 |