Research Article
BibTex RIS Cite

THE RELATION BETWEEN CHARACTERISTIC FEATURES OF GENERATIONS AND MUSIC PREFERENCES: AN ANALYSIS ABOUT BABY BOOMERS AND GENERATION Z THROUGH PYTHON ANALYSIS

Year 2021, Issue: 6, 1473 - 1499, 25.08.2021
https://doi.org/10.47994/usbad.923755

Abstract

This study aims to reveal whether there is a relation between the generations which play an important role in the formation of identity and the preferred music genres which stand out in the demonstration of identity. In this context, in the literature part of the study, the concepts of identity and generations, and then popular culture and popular music were mentioned. In the analysis part of the study, the information about favourite songs, singers and music genres of 300 people in the Baby Boomers generation and Generation Z were collected by using Google Forms with open-ended survey questions. The data obtained from the survey were analysed by using the causal-comparative model from the quantitative-relational screening models, content analysis method and Python, in order to reveal whether the preferred songs coincide with the general characteristics of the generations, and what similarities and differences exist between the two generations. The findings reveal that the generations have an effect on people’s music preferences.

References

  • Adorno, T. W. & Horkheimer, M. (2010). Aydınlanmanın Diyalektiği. N. Ülner & E. Öztarhan Karadoğan (Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • Aka, B. (2018). Bebek Patlaması, X ve Y Kuşağı Yöneticilerin Örgütsel Bağlılık Düzeylerinin Kamu ve Özel Sektör Farklılıklarına Göre İncelenmesi: Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi 9(20), 118-135.
  • Akkol, L. M. (2019). Kitle Endüstrisi ve Kitle Kültürü̈ Kavramlarının Frankfurt Okulu Düşüncesi Üzerinden Analizi. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 2(3), 49-64.
  • Altuntuğ, N. (2012). Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu ve Geleceğin Tüketici Profili. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 4(1), 203-212.
  • Arık, M.B. (2012). Popüler Kültüre Temel Yaklaşımlar. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 19, 327-346.
  • Bejtkovský, J. (2016). The Current Generations: The Baby Boomers, X, Y and Z in the Context of Human Capital Management of the 21st Century in Selected Corporations in the Czech Republic. Littera Scripta 9(2), 25-45.
  • Bulut, F. (2011). 68 Kuşağı Gençlik Olaylarının Uluslararası Boyutu ve Türkiye’de 68 Kuşağına Göre Atatürk ve Atatürkçülük Anlayışı. ÇTTAD XI/23, 123-149.
  • Castells, M. (2006). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür. 2. Cilt, Kimliğin Gücü. E. Kılıç (Çev.). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Çelik, A., Soysal, A. & Alıcı, S. (2004). Aile İşletmelerinde Kuşak Çatışmasından Kaynaklanan Yönetim Sorunları Kahramanmaraş Örneği, I. Aile İşletmeleri Kongresi Bildirileri Kitabı içinde (s. 189-201). İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi.
  • Çetin, C. & Karalar, S. (2016). X, Y ve Z Kuşağı Öğrencilerin Çok Yönlü ve Sınırsız Kariyer Algıları Üzerine Bir Araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi 14(28), 157-197.
  • Doğan, E. & Mustan Dönmez, B. (2016). Türkiye’de Altmış Sekiz Kuşağı Dünya Algısının Popüler Müziğe Yansıması. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi 2(1), 45-75.
  • Erden Ayhün, S. (2013). Kuşaklar Arasındaki Farklılıklar ve Örgütsel Yansımaları. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi 2(1), 93-112.
  • Göktaş, P. & Çarıkçı, İ.H. (2015). Kuşakların Siyasal İletişim Kültür ve Liderlik Açısından Değerlendirilmesi. MAKÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2(3), 7-33.
  • Güler, E. (2016). İş Dünyasının Z kuşağı ile İmtihanı, Para Ekonomi Dergisi, 56-58. Erişim Adresi: https://www.dbe.com.tr/upload/dosyalar/629-11876-para-02102016.pdf Erişim Tarihi: 17.12.2020.
  • Gündüz, Ş. & Pekçetaş, T. (2018). Kuşaklar ve Örgütsel Sessizlik/Seslilik. İşletme Bilimi Dergisi 6(1), 89-115.
  • Güngör, N. (2011). İletişim: Kuramlar, Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Gürbüz, Ş. (2015). Kuşak Farklılıkları: Mit mi, Gerçek mi?. İş ve İnsan Dergisi 2(1), 39-57.
  • İşçimen, D. S. (2012). Y Kuşağı Çalışanların İş Yaşamından Beklentilerinin Karşılanma Düzeyi ile Kurumsal Bağlılık Arasındaki İlişki ve Bir Örnek Uygulama. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul.
  • İzmirlioğlu, K. (2008). Konumlandırmada Kuşak Analizi Yardımıyla Tüketici Algılarının Tespiti: Türk Otomotiv Sektöründe Bir Uygulama. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Muğla.
  • Keleş, H. N. (2011). Y kuşağı Çalışanlarının Motivasyon Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Bahçeşehir Üniversitesi Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3(2), 129-131.
  • Keskin, A. (2019). Öğrenci Olaylarına Genel Bir Bakış (1968-1980), Atatürk Üniversitesi. Atatürk Dergisi 8(2), 237-262.
  • King, A. D. (1998). Kültür Mekanları, Bilgi Mekanları. Anthony D. King (Ed.). Kültür, Küreselleşme ve Dünya Sistemi içinde. Ü. H. Yolsal & G. Seçkin (Çev.). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Kruger, M. & Saayman, M. (2015). Music Preferences of Generation Y: Evidence from Live Music Performances in South Africa, Journal of Vacation Marketing, 1-17.
  • Kuyucu, M. (2016). Theodor W. Adorno’nun Perspektifinden Popüler Türk Müziğinde Standartlaşma Sorunsalı. TRT Akademi 1(1), 188-209.
  • Kyles, D. (2005). Managing Your Multigenerational Workforce. Strategic Finance 87(6), 53-55.
  • Metin, S. & Kızıldağ, D. (2017). X ve Y Kuşaklarının Kariyer Beklentilerinin Farklılaşması: Otomotiv Sektöründe Bir Araştırma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14(40), 340-363.
  • Mlicki, P. P. & Ellemers, N. (1996). Being Different or Being Better? National Stereotypes and Identifications of Polish and Dutch Students. European Journal of Social Physcology 26, 97-114.
  • Özdemirci, A. (2017). Şirket ve Popüler Kültür. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Özgür, E. (2013). Yaşa Göre Değer Farklılıkları ve Siyasi Kuşak Aidiyeti. Sosyoloji Dergisi 3(26), 45-76.
  • Paker, K.O. (2008). Popüler Müzik, Günlük İdeoloji ve Benlik İnşası: Sezen Aksu Şarkıları Üzerine Bir İnceleme. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 34, 87-106.
  • Pekasil, T. (2007). Türkiye’de 68 Kuşağı ve Din: Din Sosyolojisi Açısından Bir Neslin Analizi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlahiyat Anabilim Dalı, Doktora Tezi (Tez No. 206852).
  • Ryu, J. (2019). A Comparative Study of Baby Boomers and Generation Z through Popular Music-Focusing on BTS and the Beatles, International Journal of Glocal Culture 8(2), 11-31.
  • Sakallı, N. (2010). Sosyal Etkiler: Kim, Kimi Nasıl Etkiler?. 3. Bs. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Smith, T. W. (1994). Generational Differences in Musical Preferences. Popular Music and Society 18(2), 43–59.
  • Taş, H. Y., Demirdöğmez, M. & Küçükoğlu, M. (2017). Geleceğimiz Olan Z Kuşağının Çalışma Hayatına Muhtemel Etkileri. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 7(13), 1031-1048.
  • Toduk, Y. (2014). 2023 Lideri. İstanbul: Ceo Plus Yayıncılık.
  • Yelkikalan, N., Akatay, A. & Altın, E. (2010). Yeni Girişimcilik Modeli ve Yeni Nesil Girişimci Profili: İnternet Girişimciliği ve Y, M, Z Kuşağı Girişimci. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi 10(20), 489-506.
  • Yüksekbilgili, Z. & Akduman, G. (2015). Kuşaklara Göre İşkoliklik. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8(19), 415-440.

KUŞAKLARIN KARAKTERİSTİK ÖZELLİKLERİ İLE MÜZİK TERCİHLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: BEBEK PATLAMASI VE Z KUŞAKLARI ÜZERİNE PYTHON ANALİZİ

Year 2021, Issue: 6, 1473 - 1499, 25.08.2021
https://doi.org/10.47994/usbad.923755

Abstract

Bu çalışma, kimliğin oluşumunda önemli rol oynayan kuşaklarla kimliğin gösterilmesinde öne çıkan müzik zevkleri arasında ilişki olup olmadığını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda literatür kısmında kimlik ve kuşak kavramlarına değinilmiş, ardından popüler kültür ve popüler müzik ele alınmıştır. Uygulama kısmındaysa Bebek Patlaması ve Z kuşağında bulunan 300 kişiden en sevdikleri şarkıların, şarkıcıların ve müzik türlerinin bilgisi açık uçlu sorulardan oluşan anketle Google Formlar kullanılarak toplanmıştır. Anket verileri doğrultusunda tespit edilen şarkıların bireylerin, içinde bulundukları kuşağın genel karakteristik özellikleriyle örtüşüp örtüşmediği ve söz konusu iki kuşak arasında ne gibi benzerlik ve farklılıkların olduğu nicel ilişkisel tarama modellerinden nedensel-karşılaştırma yöntemi, içerik analizi ve Python kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular bireylerin müzik tercihleri üzerinde kuşakların etkisi olduğunu göstermektedir.

References

  • Adorno, T. W. & Horkheimer, M. (2010). Aydınlanmanın Diyalektiği. N. Ülner & E. Öztarhan Karadoğan (Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • Aka, B. (2018). Bebek Patlaması, X ve Y Kuşağı Yöneticilerin Örgütsel Bağlılık Düzeylerinin Kamu ve Özel Sektör Farklılıklarına Göre İncelenmesi: Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi 9(20), 118-135.
  • Akkol, L. M. (2019). Kitle Endüstrisi ve Kitle Kültürü̈ Kavramlarının Frankfurt Okulu Düşüncesi Üzerinden Analizi. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 2(3), 49-64.
  • Altuntuğ, N. (2012). Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu ve Geleceğin Tüketici Profili. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 4(1), 203-212.
  • Arık, M.B. (2012). Popüler Kültüre Temel Yaklaşımlar. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 19, 327-346.
  • Bejtkovský, J. (2016). The Current Generations: The Baby Boomers, X, Y and Z in the Context of Human Capital Management of the 21st Century in Selected Corporations in the Czech Republic. Littera Scripta 9(2), 25-45.
  • Bulut, F. (2011). 68 Kuşağı Gençlik Olaylarının Uluslararası Boyutu ve Türkiye’de 68 Kuşağına Göre Atatürk ve Atatürkçülük Anlayışı. ÇTTAD XI/23, 123-149.
  • Castells, M. (2006). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür. 2. Cilt, Kimliğin Gücü. E. Kılıç (Çev.). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Çelik, A., Soysal, A. & Alıcı, S. (2004). Aile İşletmelerinde Kuşak Çatışmasından Kaynaklanan Yönetim Sorunları Kahramanmaraş Örneği, I. Aile İşletmeleri Kongresi Bildirileri Kitabı içinde (s. 189-201). İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi.
  • Çetin, C. & Karalar, S. (2016). X, Y ve Z Kuşağı Öğrencilerin Çok Yönlü ve Sınırsız Kariyer Algıları Üzerine Bir Araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi 14(28), 157-197.
  • Doğan, E. & Mustan Dönmez, B. (2016). Türkiye’de Altmış Sekiz Kuşağı Dünya Algısının Popüler Müziğe Yansıması. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi 2(1), 45-75.
  • Erden Ayhün, S. (2013). Kuşaklar Arasındaki Farklılıklar ve Örgütsel Yansımaları. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi 2(1), 93-112.
  • Göktaş, P. & Çarıkçı, İ.H. (2015). Kuşakların Siyasal İletişim Kültür ve Liderlik Açısından Değerlendirilmesi. MAKÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2(3), 7-33.
  • Güler, E. (2016). İş Dünyasının Z kuşağı ile İmtihanı, Para Ekonomi Dergisi, 56-58. Erişim Adresi: https://www.dbe.com.tr/upload/dosyalar/629-11876-para-02102016.pdf Erişim Tarihi: 17.12.2020.
  • Gündüz, Ş. & Pekçetaş, T. (2018). Kuşaklar ve Örgütsel Sessizlik/Seslilik. İşletme Bilimi Dergisi 6(1), 89-115.
  • Güngör, N. (2011). İletişim: Kuramlar, Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Gürbüz, Ş. (2015). Kuşak Farklılıkları: Mit mi, Gerçek mi?. İş ve İnsan Dergisi 2(1), 39-57.
  • İşçimen, D. S. (2012). Y Kuşağı Çalışanların İş Yaşamından Beklentilerinin Karşılanma Düzeyi ile Kurumsal Bağlılık Arasındaki İlişki ve Bir Örnek Uygulama. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul.
  • İzmirlioğlu, K. (2008). Konumlandırmada Kuşak Analizi Yardımıyla Tüketici Algılarının Tespiti: Türk Otomotiv Sektöründe Bir Uygulama. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Muğla.
  • Keleş, H. N. (2011). Y kuşağı Çalışanlarının Motivasyon Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Bahçeşehir Üniversitesi Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3(2), 129-131.
  • Keskin, A. (2019). Öğrenci Olaylarına Genel Bir Bakış (1968-1980), Atatürk Üniversitesi. Atatürk Dergisi 8(2), 237-262.
  • King, A. D. (1998). Kültür Mekanları, Bilgi Mekanları. Anthony D. King (Ed.). Kültür, Küreselleşme ve Dünya Sistemi içinde. Ü. H. Yolsal & G. Seçkin (Çev.). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Kruger, M. & Saayman, M. (2015). Music Preferences of Generation Y: Evidence from Live Music Performances in South Africa, Journal of Vacation Marketing, 1-17.
  • Kuyucu, M. (2016). Theodor W. Adorno’nun Perspektifinden Popüler Türk Müziğinde Standartlaşma Sorunsalı. TRT Akademi 1(1), 188-209.
  • Kyles, D. (2005). Managing Your Multigenerational Workforce. Strategic Finance 87(6), 53-55.
  • Metin, S. & Kızıldağ, D. (2017). X ve Y Kuşaklarının Kariyer Beklentilerinin Farklılaşması: Otomotiv Sektöründe Bir Araştırma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14(40), 340-363.
  • Mlicki, P. P. & Ellemers, N. (1996). Being Different or Being Better? National Stereotypes and Identifications of Polish and Dutch Students. European Journal of Social Physcology 26, 97-114.
  • Özdemirci, A. (2017). Şirket ve Popüler Kültür. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Özgür, E. (2013). Yaşa Göre Değer Farklılıkları ve Siyasi Kuşak Aidiyeti. Sosyoloji Dergisi 3(26), 45-76.
  • Paker, K.O. (2008). Popüler Müzik, Günlük İdeoloji ve Benlik İnşası: Sezen Aksu Şarkıları Üzerine Bir İnceleme. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 34, 87-106.
  • Pekasil, T. (2007). Türkiye’de 68 Kuşağı ve Din: Din Sosyolojisi Açısından Bir Neslin Analizi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlahiyat Anabilim Dalı, Doktora Tezi (Tez No. 206852).
  • Ryu, J. (2019). A Comparative Study of Baby Boomers and Generation Z through Popular Music-Focusing on BTS and the Beatles, International Journal of Glocal Culture 8(2), 11-31.
  • Sakallı, N. (2010). Sosyal Etkiler: Kim, Kimi Nasıl Etkiler?. 3. Bs. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Smith, T. W. (1994). Generational Differences in Musical Preferences. Popular Music and Society 18(2), 43–59.
  • Taş, H. Y., Demirdöğmez, M. & Küçükoğlu, M. (2017). Geleceğimiz Olan Z Kuşağının Çalışma Hayatına Muhtemel Etkileri. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 7(13), 1031-1048.
  • Toduk, Y. (2014). 2023 Lideri. İstanbul: Ceo Plus Yayıncılık.
  • Yelkikalan, N., Akatay, A. & Altın, E. (2010). Yeni Girişimcilik Modeli ve Yeni Nesil Girişimci Profili: İnternet Girişimciliği ve Y, M, Z Kuşağı Girişimci. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi 10(20), 489-506.
  • Yüksekbilgili, Z. & Akduman, G. (2015). Kuşaklara Göre İşkoliklik. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8(19), 415-440.
There are 38 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Ece Ünür 0000-0001-6945-5677

Asiye Tunar 0000-0002-9776-5119

Publication Date August 25, 2021
Acceptance Date September 2, 2021
Published in Issue Year 2021 Issue: 6

Cite

APA Ünür, E., & Tunar, A. (2021). KUŞAKLARIN KARAKTERİSTİK ÖZELLİKLERİ İLE MÜZİK TERCİHLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: BEBEK PATLAMASI VE Z KUŞAKLARI ÜZERİNE PYTHON ANALİZİ. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi(6), 1473-1499. https://doi.org/10.47994/usbad.923755

16494  16495  16496  16503  16570 16633  16823  16824 17564 19288 2273022803 23495  30847

International Journal of Social Sciences Academy USBAD, Inonu University Faculty of Education Department of Turkish and Social Sciences Education Campus Battalgazi / MALATYA, Phone: 0533 5438933, https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbad -- sdurukoglu@gmail.com -- usbaddergi@gmail.com