Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi son yıllarda ülkemize pek çok yabancı uyruklu bireyin gelmesiyle araştırmalara daha fazla konu edilmiştir. Bu bireyler göç, eğitim, kariyer, iş, ticaret, zorunluluk halleri vb. sebeplerden ülkemize gelmiştir. Bu alanda materyal geliştirme, ders kitapları içeriği, dinleme, okuma, yazma, konuşma gibi dil becerileri çalışmaları, tutum ve motivasyon çalışmaları gibi pek çok betimsel ve deneysel çalışma mevcuttur. Bu çalışmada eskiden oynanan sokak oyunlarının dinleme ve yazma becerilerinde ölçme aracı olarak kullanımı, aynı zamanda kâğıt üzerinde oynanan kelime türetme çalışmalarının yazma becerisi ve ölçme araçlarına olan rolünü araştırmak amaç edinmiştir. Bu alandaki materyal geliştirme ve ölçme-değerlendirme uygulamalarına bir kaynak olduğu için önemli olduğu temenni edilmektedir. Ders içinde daha etkili, verimli, zevkli, eğlenceli ve aktif bir ortam sağlaması bu türden çalışmaların yapılmasına kapı aralamış ve dolayısıyla fikir vermiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olan tarama yöntemi kullanılmıştır. Yapılan çalışmada kullanılan eğitsel oyunlar iki kısımda incelenmiştir. İlk kısımda sokak oyunlarından olan kulaktan kulağa, sandalye kapmaca, eski minder, yağ satarım bal satarım oyunu bulunmaktadır. İkinci bölümde isim-şehir, son harften kelime bulamaca, son heceden kelime türetme, alfabe çorbası oyunları vardır. Bu oyunlardan ölçme ve değerlendirme aracı hazırlanarak bunların dinleme ve yazma becerilerine olabilecek etkileri üzerinde durulmuştur. Sonuç olarak; bu tür oyunların dinleme ve yazma becerisini olumlu yönde etkilediğine ulaşılmıştır. Ayrıca bu oyunların en temel seviyeden en üst seviyeye kadar her yaştan insanın zevkle oynadığı ve dil eğitimi açısından etkili bir yöntem olduğu tespit edilmiştir. Yapılan bu çalışmadan hareketle bu alanla ilgili pek çok materyal ve ölçme değerlendirme çalışmalarının da yapılması temenni edilmektedir.
Yabancılara Türkçe Öğretimi Dinleme Becerisi Yazma Becerisi Ölçme ve Değerlendirme Eğitsel Oyunlar.
Teaching Turkish as a foreign language has been the subject of more researches in recent years with the arrival of many foreign nationals to our country. These individuals are related to immigration, education, career, job, trade, necessity etc. He came to our country for many reasons. There are many descriptive and experimental studies in this field such as material development, textbook content, language skills studies such as listening, reading, writing, speaking, attitude and motivation studies. In this study, it was aimed to investigate the use of street games played in the past as a measurement tool in listening and writing skills, as well as the role of word generation studies played on paper on writing skills and measurement tools. It is hoped that it is important because it is a source for material development and measurement-evaluation practices in this field. Providing a more effective, productive, enjoyable, fun and active environment in the classroom has opened the door to such studies and therefore gave ideas. In the study, the scanning method, which is one of the qualitative research methods, was used. The educational games used in the study were examined in two parts. In the first part, there is the game of ear to ear, chair snatching, old mattresses, I sell oil, I sell honey, which is one of the street games. In the second part, there are noun-city, word puzzle from the last letter, word derivation from the last syllable, alphabet soup games. Measurement and evaluation tool was prepared from these games and their possible effects on listening and writing skills were emphasized. In conclusion; It has been found that such games have a positive effect on listening and writing skills. In addition, it has been determined that these games are played with pleasure by people of all ages, from the most basic level to the highest level, and are an effective method in terms of language education. Based on this study, it is hoped that many materials and assessment and evaluation studies related to this field will be carried out.
Teaching Turkish to Foreigners Listening Skill Writing Skill Assessment and Evaluation Educational Games
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 30, 2023 |
Publication Date | December 30, 2023 |
Submission Date | November 13, 2023 |
Acceptance Date | December 20, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 13 |