Uzaktan eğitimin dünya genelinde yükseköğretim bağlamında yaygınlaşması nedeniyle çevrimiçi değerlendirme etkili bir ölçme aracı olarak düşünülmektedir. COVİD19 salgını sırasında birçok yükseköğretim kurumu çevrimiçi sınavları alternatif bir değerlendirme yöntemi olarak uygulamıştır. Üniversite öğrencilerinin e-öğrenme veya uzaktan öğrenmeye ilişkin görüşleri üzerine çok sayıda çalışma bulunmasına rağmen, e-değerlendirmeye yönelik tutumları üzerine çok fazla araştırma yapılmamıştır. Bu amaçla, bu çalışma, lisans öğrencilerinin çevrimiçi sınavlara ilişkin tutumlarını anlamayı ve tutumlarını cinsiyet, bölüm ve çevrimiçi sınavlara ilk kez girenler açısından karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini Türkiye’de bir üniversitenin farklı bölümlerinde öğrenim gören, birinci sınıf derslerini uzaktan eğitim yoluyla çevrimiçi alan 130 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler çevrimiçi olarak toplanmış ve SPSS istatistiksel analizine tabi tutulmuştur. Sonuçlar, uzaktan öğrencilerin çoğunlukla çevrimiçi sınavlara karşı olumsuz bir tutuma sahip olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin cinsiyet açısından çevrimiçi değerlendirmeye yönelik tutumları ve ilk çevrimiçi sınav deneyimleri üzerinde bireysel özellikler önemli rol oynamıştır. Ancak eğitim aldıkları bölümün öğrencilerin tutumları üzerinde anlamlı bir etkisi olmadığı anlaşılmıştır.
Online assessment has been considered an effective assessment instrument since distance education was widespread in the context of higher education throughout the world. During the COVID-19 pandemic, many higher education institutions had to conduct online examinations as an alternative way of assessment. Although there were numerous studies on university students’ opinions about e-learning or distance learning there was not much research on their attitudes toward e-assessment. With this aim, the present study intends to understand undergraduate students’ attitudes toward online exams and compare their attitudes in terms of gender, major, and first-time takers of online exams. Sample of the study comprised 130 undergraduate students taking firstyear courses online through distance education from different departments of a university in Türkiye. The data were collected online and subjected to SPSS statistical analysis. The results displayed that distance students mostly had negative attitudes toward online exams. Individual features played a significant role in students’ attitudes toward online assessment regarding gender and their first online exam experience. However, major did not play a significant role in students’ attitudes.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | August 20, 2024 |
Publication Date | August 25, 2024 |
Submission Date | April 29, 2024 |
Acceptance Date | August 11, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 15 |