Bu çalışmanın amacı, eylem odaklı yaklaşım temel alınarak konuşma becerisi ve konuşma kaygısının doğal ortamda, mikro öğretim tekniği ile incelenmesi, konuşma sürecinde elde edilen verilerin iletişimsel strateji maddelerine ve Avrupa Dileri Ortak Öneriler Çerçevesinin sözlü bildirişim çizelgesine göre değerlendirilmesidir. Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen A2+ seviyesindeki öğrencilerin dil yeterlilikleri mikro öğretim tekniği kullanılarak incelenmiştir. Araştırmada İstanbul’da yaşayıp yabancı dil olarak Türkçeyi öğrenmekte olan A2+ seviyesindeki 3 yabancı yetişkin öğrenci amaçlı örneklem olarak seçilmiştir. Örnek olay araştırma yöntemi çerçevesinde veriler yarı yapılandırılmış görüşme, gözlem, video çekiminden elde edilen görsel ve dökümanlar aracılığıyla toplanmıştır. Öğrencilerden toplanan veriler, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı Bildirişimsel Dil Yeterlilik Tablosuna göre değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre öğrencilerin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi A2+ bildirişimsel dil tanımlarına ve iletişimsel strateji ölçütlerine uygun cümleler kurdukları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca bu etkinliğin öğrencilerin dilsel becerilerine, dil dışı becerilerine, sosyo-duyuşsal boyuta, öz değerlendirmeye yönelik görüşlerine olumlu katkılar getirdiği sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 10, 2020 |
Submission Date | January 24, 2020 |
Acceptance Date | April 8, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 2 |
Editor in Chief: Prof. Dr. Aytekin DEMİRCİOĞLU