Covid-19 Salgın Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Tecrübelerinin İncelenmesi
Year 2022,
Volume: 2 Issue: 2, 44 - 54, 31.12.2022
Bilal Ceylan
,
Duygu Ceylan
,
Ali Bozdemir
,
Ali Berk
,
Aytuğ Karadağ
,
İsmail Türkmen
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Covid-19 salgın sürecindeki uzaktan eğitimde sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları deneyimleri ve bu süreç hakkındaki düşüncelerinin neler olduğunu ortaya koymaktır. Araştırma 2021-2022 eğitim öğretim yılında yapılmış olup araştırmanın çalışma grubunu ise Tarsus ilçesinde merkez ve köy okullarında çalışan 10’u kadın 10’u erkek olmak üzere toplam 20 sınıf öğretmeninden oluşturmaktadır. Veriler nitel araştırma yöntemlerinden, fenomenoloji deseni kullanılarak toplanmıştır. Fenomenoloji bireylerin bildiği, gördüğü veya farkında olduğu, olaylarda derinlemesine bilgi sahibi olmadığı olgu ve durumlarda kullanılan bir desendir. Araştırmada, uzaktan eğitimin öğretmen ve öğrenciye etkilerinin bilinmesi fakat uzaktan eğitim durumu ve olgusu hakkında ayrıntılı bilgi birikiminin bulunmaması, fenomenoloji deseninin kullanılmasının temel nedeni olmaktadır. Veri toplamak için ise yüz yüze görüşme tekniği kullanılmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından görüşme formları hazırlanarak toplanmış ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Verilerin elde edilmesi için katılımcılara “Uzaktan eğitim süreci bir öğretmen olarak size eğitim ve öğretimle alakalı ne gibi tecrübeler kazandırdı? Açıklar mısınız? Sorusu sorulmuştur. Yapılan araştırmada, sınıf öğretmenlerinin %65 olumsuz, %35 ise olumlu görüş belirterek çeşitli sebeplerden dolayı uzaktan eğitim yerine ilkokullarda yüz yüze eğitimi tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinden ulusal ve uluslararası projelerde görev alanların uzaktan eğitim sürecinin olumsuz yönlerini daha kolay atlattıkları görülmüştür. Sınıf öğretmenlerine çeşitli projelerde görev almaları önerisinde bulunulmuştur.
References
- Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5(2), 368-388. DOI: 10.31592/aeusbed.598299
Basilai, G., & Kvavadze, D. (2020). Transition to Online Education in Schools during a SARSCoV-2 Coronavirus (COVID-19) Pandemic in Georgia. Pedagogical Research, 5(4), em0060. https://doi.org/10.29333/pr/7937
Beetham, H., ve Sharpe, R. (2007). Rethinking pedagogy for a digital age: Designing and delivering e-learning. NewYork: Routledge. Erişim Adresi: https://joshuakoop.weebly. com/uploads/5/6/3/6/56367463/rethinking_pedagogy_for_a_digital_age.pdf
Cavanaugh, C.S. (2001). The Effectiveness of Interactive Distance Education Technologies in K-12 Learning: A Meta-Analysis. International Journal of Educational Telecommunications, 7(1), 73-88. Norfolk, VA: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). 29/10/2020 tarihinde https://www.learntechlib.org/primary/p/8461/ adresinden erişildi.
Year 2022,
Volume: 2 Issue: 2, 44 - 54, 31.12.2022
Bilal Ceylan
,
Duygu Ceylan
,
Ali Bozdemir
,
Ali Berk
,
Aytuğ Karadağ
,
İsmail Türkmen
References
- Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5(2), 368-388. DOI: 10.31592/aeusbed.598299
Basilai, G., & Kvavadze, D. (2020). Transition to Online Education in Schools during a SARSCoV-2 Coronavirus (COVID-19) Pandemic in Georgia. Pedagogical Research, 5(4), em0060. https://doi.org/10.29333/pr/7937
Beetham, H., ve Sharpe, R. (2007). Rethinking pedagogy for a digital age: Designing and delivering e-learning. NewYork: Routledge. Erişim Adresi: https://joshuakoop.weebly. com/uploads/5/6/3/6/56367463/rethinking_pedagogy_for_a_digital_age.pdf
Cavanaugh, C.S. (2001). The Effectiveness of Interactive Distance Education Technologies in K-12 Learning: A Meta-Analysis. International Journal of Educational Telecommunications, 7(1), 73-88. Norfolk, VA: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). 29/10/2020 tarihinde https://www.learntechlib.org/primary/p/8461/ adresinden erişildi.