Makaleye ilişkin etik inceleme yapılmış ve kusurlu bulunmadığından düzeltilmiştir.
Türkçe öğretiminde ders kitapları, eğitim öğretim sürecinin yürütülmesinde temel kaynaklar arasında gösterilmektedir. On iki yıllık zorunlu eğitim sürecinde Türkçe öğretimi, ilkokul birinci sınıftan itibaren bireyin bağlı olduğu toplumdaki iletişimi sağlamak, yaşamla ilgili görüş ve düşüncelerini biçimlendirmek, bireylerin doğaya, topluma ve içinde yaşadığımız dünyaya karşı olumlu, yapıcı tutumlar geliştirmeleri açısından oldukça önemlidir. Son yıllarda Türkçe dersinin öğretiminde öğrenciyi merkeze alan yöntem ve tekniklerin sınıflarda uygulanması konusundaki bilgi ve uygulama yetersizliği dikkatleri çekmektedir. Çalışmanın temel amacı 2022/2023 eğitim öğretim yılında 4. sınıf Türkçe ders kitabında biyografi kullanım durumunun incelenmesidir. Çalışmada Türkçe öğretiminde yeni yöntem ve teknikler konusunda yapılan literatürdeki araştırmalar ile daha etkili Türkçe öğretimi için kavramlardan, görsel materyallerden ve edebiyattan nasıl yararlanılabileceği üzerinde durulmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada doküman olarak Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından hazırlanan İlköğretim Türkçe 4. sınıf ders kitabından yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen veriler içerik analizine tabi tutularak çözümlenmiştir. Yapılan araştırmanın sonuçlarına göre 4. sınıf ders kitabında toplamda 7 kişinin biyografisine yer verildiği görülmüştür. Araştırmada 4. sınıf ders kitabında biyografisi kullanılan karakterlerin tamamının erkek olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre 4. sınıf Türkçe ders kitabındaki bütün ünitelerde uygun karakterlerin araştırılarak biyografi kullanımına daha fazla yer verilmesi ve kadın karakterlerin biyografilerine de mutlaka yer verilmesi önerileri sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Curriculum Development in Education, Curriculum Evaluation in Education |
Journal Section | Düzeltilmiş Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | January 11, 2024 |
Publication Date | January 10, 2024 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: Düzeltme (Sayı-4 için) |