Temeli
araştırma ve eğitime dayanan üniversite sistemi, dünya genelinde önemli evreler
geçirmektedir. Türkiye’de de üniversiteler, hukuki ve idari açıdan
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) ve etkinlik bakımından da küresel pazar mekanizması
ile belirlenen etkenlerle revize edilmektedir. Üniversite-Sanayi İşbirliği
(ÜSİ) bu hareketlilikte ve sürekli değişimde önemli bir yere
sahiptir. Üniversite-Sanayi İşbirliği'ne dair birçok model
geliştirilmiştir. Üniversite-Sanayi-Öğrenci işbirliğini destekleyen bu modellerden
biri de Teknoloji Fakültelerinin İşyeri Eğitimi uygulamasıdır. Teknoloji
Fakülteleri 2009 yılında kurulan, spesifik alanlarda mühendislik programları
içeren, uyguladıkları İşyeri Eğitimi Modeli ile ülkemiz sanayisine, mesleki ve
teknik eğitimine farklıklar, yenilikler ve katkılar sağlamayı hedefleyen, yeni,
genç bir mühendislik fakültesidir.
Bu çalışmada, Süleyman Demirel Üniversitesi
Teknoloji Fakültesi’nin 2013-2014 Güz, 2014-2015 Güz ve 2014-2015 Bahar
dönemlerinde başarıyla tamamlamış olduğu ilk üç dönem İşyeri Eğitimi
uygulamasına katılan öğrencilerin görüşleri doğrultusunda İşyeri Eğitiminin
Üniversite-Sanayi İşbirliği’ne katkıları araştırılmıştır. Araştırma 24 ilde 233
işletmedeki 289 öğrenci ile anket formu uygulanarak yapılmıştır. Bu görüşme
formuna ek olarak bazı İşyeri Eğitimi öğrencileri ve İşyeri Eğitimi’ne destek
veren firma yetkilileriyle mülakatlar yapılmıştır. Araştırma sonucu ulaşılan
bulgular doğrultusunda Teknoloji Fakültesi İşyeri Eğitimi uygulamasının
Üniversite-Sanayi İşbirliği’ne katkı sağlayıcı bir model olduğu belirtilebilir.
Journal Section | Engineering Sciences |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |