ÖZGEÇMİŞ VE ESERLER LİSTESİ
ÖZGEÇMİŞ
Adı ve Soyadı: ÇETİN ÇİLDİR
Doğum Tarihi: 24.10.1985
Doğum Yeri: ESKİŞEHİR
Akademik Unvanı: Araştırma Görevlisi Doktor
İş Telefonu: 0344 300 1577
Cep Telefonu: 0553 669 8449
İş Adresi: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, İktisadi İdari Bilimler Fakültesi, Avşar Yerleşkesi, 46100 Kahramanmaraş
E-postası: cetincildir@gmail.com
Bildiği Yabancı Diller (Puan ve Yılı): İngilizce YDS: 2015/75 – YÖKDİL: 2018/82,5
Aldığı Sertifikalar:
Grafik Tasarım OMEK, 2014
İşaret Dili OMEK, 2015
Web Tasarımı EMEK, 2014
Animasyon OMEK, 2015
Uzmanlık Alanı:
Derece Bölüm/Program Üniversite Yıl
Lisans İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Eskişehir Osmangazi Üniversitesi 2009
Y. Lisans Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme (Tezli) Eskişehir Osmangazi Üniversitesi 2012
Doktora Sosyal Bilimler Enstitüsü Pazarlama Anadolu Üniversitesi 2015-2017
Doktora Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi 2017- 2022
Tezler:
Doktora Tez Başlığı ve Tez Danışmanı:
Tüketim Olgusuna Genişletilmiş Benlik Teorisi Perspektifinden Fenomenolojik Bir Bakış: Evcil Hayvan Sahipleri Üzerine Bir Araştırma / A Phenomenologıcal Overvıew Of Consumptıon From The Extended Self Theory Perspectıve: A Research On Pet Owners, Çetin Çildir. Prof. Dr. H. Seçil FETTAHLIOĞLU. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı, 2022.
Yüksek Lisans Tez Başlığı ve Tez Danışmanı:
Ürün yerleştirmenin marka hatırlama ve satın alma niyetine etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma / A research to determine the effects of brand recall and purchase intention of the product placement. Çetin ÇİLDİR. Doç. Dr. Müjdat ÖZMEN. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı, 2012.
Katıldığı Seminer ve Kongre Çalışmaları:
Çankaya Üniversitesi, Pazarlama Araştırmalarında Etnografi Çalıştayı, 31-1 Kasım 2019
3.Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 26-28 Ekim 2017.
Uluslararası Kahramanmaraş Yönetim, Ekonomi ve Siyaset Kongresi 12-14 Ekim 2017.
Anadolu Üniversitesi, 20. Ulusal Pazarlama Kongresi, 10-13 Haziran 2015.
Bunların dışında, 12-14 Ekim 2017 tarihinde gerçekleştirilen 1. Uluslararası Kahramanmaraş Yönetim, Ekonomi ve Siyaset Kongresi’nin düzenleme kurulunda görev alınmıştır.
Görevler:
Görev Unvanı Görev Yeri Yıl
Araştırma Görevlisi Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 2016-2022
Araştırma Görevlisi Doktor Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 2022-
ESERLER
A. Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler:
1. Çildir, Ç. & Fettahlıoğlu, H. S. (2022). Genişletilmiş Benlikte Diderot Etkisi: Bağlamsal Bir Kavram Olarak Eşik Deneyimlerin Brikolaj Çalışması ile Teorik Entegrasyonu. Journal Of Socıal, Humanıtıes and Admınıstratıve Scıences (JOSHAS), 8 (58), 1552-1567. DOI: 10.29228/JOSHAS.66031.
Taranan İndeksler: Internation Scientific Indexing (ISI), International Index Copernicus (ICI), Eurasian Scientific Journal Index (ESJI), ResearchBible (Academic Resource Index), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Scientific World Index (SCIWIN), Active Search Results Engineer (ASR), Directory of Indexing and Impact Fact (DIIF), Scientific Indexing Services (SIS), Social Science Research Network (SSRN).
2. Çakıroğlu, Z., Fettahlıoğlu, H. S. & Çildir, Ç. (2022). Z Kuşağının Yardımcı Teknolojilere Yönelik Tutumları ile Endüstri 4.0 Kavramsal Farkındalık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Academıc Socıal Resources Journal, 7 (43), 1505-1513. DOI : 10.29228/ASRJOURNAL.66127
Taranan İndeksler: Internation Scientific Indexing (ISI), International Index Copernicus (ICI), Eurasian Scientific Journal Index (ESJI), ResearchBible (Academic Resource Index), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Scientific World Index (SCIWIN), Active Search Results Engineer (ASR), Directory of Indexing and Impact Fact (DIIF), Scientific Indexing Services (SIS), Social Science Research Network (SSRN).
3. Aydıngülü S. S. & Çildir, Ç. (2022). Firmaların Marka Değerleri ile Piyasa Değerleri Arasındaki ilişki: Bist’de Bir Uygulama. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23 (2), 471-480. DOI: 10.37880/cumuiibf.1012128.
Taranan İndeksler: TR- DİZİN, EBSCO, SOBİAD, ASOS, J-GATE, OPEN AIRE.
4. Balkar, O.E. & Çildir, Ç. (2021). Evaluating the Impacts of Social Media Usage on Motivated Consumer Innovativeness. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 8(78), 3408-3418. http://dx.doi.org/10.26450/jshsr.2899
Taranan İndeksler: Internation Scientific Indexing (ISI), International Index Copernicus (ICI), Eurasian Scientific Journal Index (ESJI), ResearchBible (Academic Resource Index), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Scientific World Index (SCIWIN), Active Search Results Engineer (ASR), Directory of Indexing and Impact Fact (DIIF), Scientific Indexing Services (SIS), Social Science Research Network (SSRN).
5. Balkar, O.E. & Çildir, Ç. (2021). Explorıng The Empırıcal Lınkages Between Innovatıon, Economıc Growth And Consumer Prıces: Evıdence From CPEC Countrıes (İnovasyon, Ekonomik Büyüme ve Tüketici Fiyatları Arasındaki Ampirik Bağlantıları Keşfetmek: CPEC Ülkelerinden Kanıtlar). Journal Of Academıc Socıal Resources, 32, P. 1901-1910. Doi: 10.31569/Asrjournal.411.
Taranan İndeksler: Internation Scientific Indexing (ISI), Eurasian Scientific Journal Index (ESJI), ResearchBible (Academic Resource Index), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Scientific World Index (SCIWIN), Root Indexing, Active Search Results Engineer (ASR), Society of Economics and Development (SOED), Directory of Indexing and Impact Fact (DIIF), Cosmos Impact Factor, Scientific Indexing Services (SIS), OCLC WorldCat, General Impact Factor (GIF), infoBase ındex, Social Science Research Network (SSRN).
6. Çildir, Ç. (2021). Sosyal Bilimlerde Paradigma Değişimi ve Kalitatif Kültüre Dair: Pazarlama Perspektifinden Nitel Araştırmaya Kavramsal Bir Bakış. Internatıonal Journal of Dıscıplınes In Economıcs - Admınıstratıve Scıences Studıes(Ideastudıes), 34, P. 796-815. Doi: 10.26728/İdeas.511.
Taranan İndeksler: Internation Scientific Indexing (ISI), International Index Copernicus (ICI), Eurasian Scientific Journal Index (ESJI), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Scientific World Index (SCIWIN), Active Search Results Engineer (ASR), Directory of Indexing and Impact Fact (DIIF), Cosmos Impact Factor, Scientific Indexing Services (SIS), OCLC WorldCat.
7. Birin A. C. & Çildir, Ç. (2021). Halkla İlişkiler Alanındaki Sosyal Medya Bağlamlı Çalışmalara Dair Bir İnceleme. Uluslararası Politika Eğitim ve İletişim Dergisi.
Taranan İndeksler: ASOS, ResearchBible (Academic Resource Index), Cosmos, I2OR.
8. Fettahlıoğlu, H. S., Çildir, Ç. & Birdişli, N. (2021). X ve Y Kuşağı Tüketicilerin Etik İdeoloji Özelliklerinin Karşılaştırılması. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 12 (1), 18-39.
Taranan İndeksler: Sosyal Bilimler Atıf Dizini (SOBİAD), ASOS, Directory of Research Journals Indexing (DRJI), İdealonline, EuroPub, ResearchBible (Academic Resource Index), Acar İndex, Diğer İndeksler.
9. Aydemir Ç. D. & Çildir, Ç. (2021). Covid-19 Pandemisinde Gelişen Anksiyeteye Yönelik Kavramsal Bir Bakış. Socıal Mentalıty and Research Thınkers Journals, 46, p. 1301-1307.
Taranan İndeksler: Internation Scientific Indexing (ISI), International Index Copernicus (ICI), Eurasian Scientific Journal Index (ESJI), Scientific Indexing Services (SIS), OCLC WorldCat, General Impact Factor, infoBase ındex, Social Science Research Network (SSRN), I2OR Indexing Services & Evaluation of Publication Impact Factor (PIF), Science Library Index, Sysmatic Impact Factor.
10. Çildir, Ç., Birin A. C. & Fettahlıoğlu, H. S. (2021). The Melodıes in Advertısements. Socıal Mentalıty and Research Thınkers Journals, 42, P. 454-463.
Taranan İndeksler: Internation Scientific Indexing (ISI), International Index Copernicus (ICI), Eurasian Scientific Journal Index (ESJI), ResearchBible (Academic Resource Index), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Scientific World Index (SCIWIN), Active Search Results Engineer (ASR), Directory of Indexing and Impact Fact (DIIF), Scientific Indexing Services (SIS), infoBase ındex, Social Science Research Network (SSRN), Indexing Services & Evaluation of Publication Impact Factor (PIF).
11. Çildir, Ç. (2020). Pazarlama Perspektifinden Değişim (Mübadele) Teorisine Kısa Bir Bakış. Academıc Revıew of Consumer Behavıor and Research, 1(1), 31-40.
Taranan İndeksler: Diğer indeksler.
12. Çildir, Ç. & Fettahlıoğlu, H. S. (2019). Sanat ve Pazarlama İlişkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(2), 47-61.
Taranan İndeksler: Diğer indeksler.
13. Fettahlıoğlu, H. S., Birin A. C. & Çildir, Ç. (2019). Organik Ürünlere Karşı Tüketicilerin Fiyat Duyarlılığı ve Demografik Faktörler Açısından İncelenmesi. International Social Sciences Studies Journal, 5(47): 5930-5939.
Taranan İndeksler: Eurasian Scientific Journal Index (ESJI), CiteFactor, ResearchBible (Academic Resource Index), Directory of Indexing and Impact Fact (DIIF), Social Science Research Network (SSRN), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Scientific World Index (SCIWIN), Scientific Indexing Services (SIS), Active Search Results Engineer (ASR), Sosyal Bilimler Atıf Dizini (SOBİAD), SPARC Indexing.
14. Fettahoğlu, H. S., Çildir, Ç. & Birin A. C. (2018). Modern Pazarlamanın Sağduyusu: Alan yazındaki Kavramların Betimsel Analizi ve Uygulamaların İncelenmesi. Journal of Social And Humanities Sciences Research (JSHSR) 2018 Vol:5 Issue:30 pp:4489-4510.
Taranan İndeksler: Social Science Research Network (SSRN), Sosyal Bilimler Atıf Dizini (SOBIAD), Research Bible (Academic Resource Index), Eurasian Scientific Journal Index (ESJI), Directory of Indexing and Impact Fact (DIIF), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Root İndexing (RI), İnfoBase Index, Crossref, SJI Factor, Scientific Indexing Services (SIS), World Cat, I2OR Indexing Services & Evaluation of Publication Impact Factor (PIF).
B. Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitaplarında (Proceedings) Basılan Bildiriler:
1. Bir Teorik Brikolaj Çalışması: Genişletilmiş Benlik Teorisi Bağlamında Diderot Etkisi Kavramının Entegrasyonu, Seçil Fettahlıoğlu, Çetin Çildir (12.05.2022 – 14.05.2022), Yayın Yeri: 21. Uluslararası İşletmecilik Kongresi, 2022.
2. Suriyeli Sığınmacı Çalışanların İş Görme Performansları Açısından Değerlendirilmesi: Kahramanmaraş İmalat Sektöründe Bir Alan Araştırması Nusret Göksu, Çetin Çildir, Alican Afşar (12.10.2017-14.10.2017), Yayın Yeri: I. Uluslararası Kahramanmaraş Yönetim, Ekonomi ve Siyaset Kongresi, 2017.
3. İmalat Sektöründe Çalışan Suriyeli Mültecilerin Üretkenlik Karşıtı Davranışların: Bir Alan Araştırması Nusret Göksu, Alican Afşar, Çetin Çildir, Tuncer Okumuş (12.10.2017-14.10.2017), Yayın Yeri: I. Uluslararası Kahramanmaraş Yönetim, Ekonomi ve Siyaset Kongresi, 2017.
4. Organik Ürünlere Karşı Tüketicilerin Fiyat Duyarlılığı ve Demografik Faktörler Açısından İncelenmesi Hatice Seçil Fettahlıoğlu, Çetin Çildir, Cansu Birin (26.10.2017-28.10.2017), Yayın Yeri:3.Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 2017.
5. Suriyeli Tüketicilerin Mobil Cihaz Markalarını Tercih Nedenlerinin İncelenmesi Hatice Seçil Fettahlıoğlu, Çetin Çildir, Cansu Birin (12.10.2017-14.10.2017), Yayın Yeri: I. Uluslararası Kahramanmaraş Yönetim, Ekonomi ve Siyaset Kongresi, 2017.
C. Yazılan Ulusal/Uluslararası Kitaplardaki Bölümler:
1. Çildir, Ç. & Birin Atılgan, C. (2022). “Covid-19 Pandemisi Döneminde Bütünleşik Pazarlama İletişimi Uygulamalarına Dair Kısa Bir Portre”. Balkar O. E. (Der.), Covid-19 Pandemisi Sürecinde Türkiye: Eğitim ve Finans Alanlarında İncelemeler (ss. 1-23). Konya, Çizgi Kitabevi.
2. Balkar O. E. & Çildir Ç. (2022). “Covid-19 Hastalığı Kaygısı ile İnovatif Davranış İlişkisi: Psikolojik İyi Oluşun Aracılık Etkisi”. Balkar O. E. (Der.), Covid-19 Pandemisi Sürecinde Türkiye: Eğitim ve Finans Alanlarında İncelemeler (ss. 112-137). Konya, Çizgi Kitabevi.
3. Fettahlıoğlu, H. S. & Çildir, Ç. (2022). “Artırılmış Gerçeklik”. Etlioğlu, M. (Der.), Pazarlamada Dijital Dönüşüm (ss. 107-127). Ankara, Nobel Yayınevi.
4. Birin Atılgan, C. & Çildir, Ç. (2022). “Kriz İletişimi ve Sosyal Medya: Sürdürülebilirlik Bağlamında Müsilaj Krizi ve Halkla İlişkiler”. Veysel Eren (Der.), Kamu Sektöründe Kriz Yönetimi Kavram, Kuram ve Uygulamalar (ss. 303-322). Ankara, Nobel Yayınevi.
5. Çildir, Ç. (2020). “Marka Güveni”. Altunışık, R., Zengin, B., & Yıldırım, Y. (Der.), Marka Külliyatı (ss. 107-126). Ankara, Nobel Yayınevi.
Referanslar:
1. Prof. Dr. Yavuz ODABAŞI- Anadolu Üniversitesi Emekli Öğretim Üyesi.
İletişim: 0533 681 68 11 / yodabasi@anadolu.edu.tr
2. Prof. Dr. B. Zafer ERDOĞAN- Anadolu Üniversitesi Öğretim Üyesi.
İletişim: 0533 413 27 46 / bzerdogan@anadolu.edu.tr
3. Prof. Dr. Ömer TORLAK – İstanbul Ticaret Üniversitesi Öğretim Üyesi.
İletişim: otorlak@ticaret.edu.tr
4. Prof. Dr. H. Seçil FETTAHLIOĞLU- Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Öğretim Üyesi.
İletişim: 0505 228 38 88 / sfettahlioglu@hotmail.com
Prof. Dr. Adnan ÇELİK, Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (İİBF) İşletme Bölümü akademik personelidir (https://www.selcuk.edu.tr/Person/Detail/adnancelik). 2004 bahar yarıyılında, New York-SUNY Üniversitesi “Study Abroad and Exchange” programına katılmıştır. 2004-2006 arası, BTC Projesinde, “Dünya Bankası Üçüncü Taraf Gözlemcilik” görevi vardır. 2006-2009 yılları arası; “TÜBİTAK, KOSGEB ve TESK” danışmanlıkları mevcuttur. 2010-2013 yılları arasında İşletme Fakültesi dekanlığı yapmıştır. Aynı dönemde, etik kurul raportörlüğü de yapmıştır. Ayrıca, 2013 bahar yarıyılında, Londra-Brunel Üniversitesi'nde misafir öğretim üyesi olarak bulunmuştur. Yurt içi ve dışındaki üniversitelerde çok sayıda yayın kurulu ve jüri üyelikleri mevcuttur. Aralık-2024 itibariyle, 61 adet lisansüstü tez danışmanlığı vardır. Bireysel ve “ekip ürünü” birçok akademik çalışması mevcuttur. Uluslararası kabul gören hakemli dergilerde 57 adet makalesi yayımlanmıştır. Uluslararası kongrelerde (konferanslarda), 95 adet bildiri sunmuştur. Uluslararası statüde kabul gören yayınevlerinde, 23 adet kitap yayımlanmıştır. 12 adet araştırma projesi yönetmiştir. Akademik kurumlar, gönüllü kuruluşlar veya sivil toplum örgütleri, farklı zamanlarda toplam 7 kez ödül vermiştir. Halen, çeşitli lisans ve lisansüstü dersleri vermeye devam etmektedir. Üniversite, Atama ve Yükseltme Komisyonu ile Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonları üyesidir. Ayrıca, KOSGEB, Belediyeler ve STK’lar tarafından açılan “uygulamalı girişimcilik” eğitimlerinde aktif görevler de almaktadır.
Prof.Dr. Birdişli, Yüksek Lisans ve Doktorasını İnönü Üniversitesinde, Siyaset Bilimi alanında Güvenlik Çalışmaları üzerine yaptı. Doktora Sonrası için İngiltere Coventry Üniversitesi Center for Peace and Conflict Resolution’a davet edildi. Ayrıca Belçika ve Çek Cumhuriyetindeki üniversitelerde misafir öğretim üyesi olarak kısa süreli dersler verdi. 2017 yılında ÜAK’ın yazılı ve sözlü sınavlarını geçerek Güvenlik Bilimi alanında Doçent oldu.
Araştırmaları Uluslararası Güvenlik Çalışmaları ve Uluslararası Politika alanlarına odaklanmaktadır. Bu alanda yayınlanmış beş kitabı ve birçok kitap bölümü bulunmaktadır. Uluslararası Politika ve Güvenlik Çalışmaları üzerine birçok uluslararası konferans, çalıştay ve panele katıldı.
Dr. Birdişli, Uluslararası hakemli International Journal of Politics and Security'nin (IJPS) baş editörü ve Association of International Politics and Security Studies(INTPOLSEC) isimli derneğin kurucusudur.
Dr. Birdişli, akademik yaşamı boyunca bölüm başkanlığı, dekan yardımcılığı ve üniversite Erasmus koordinatörlüğü gibi çeşitli idari görevlerde bulunmuştur. Halen İnönü Üniversitesi Stratejik Araştırmalar Merkezi (INUSAM) müdürü ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyesidir.
Dr. Birdişli evli ve üç çocuk babasıdır. İyi derecede İngilizce biliyor.